قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تست اعتیاد به اینترنت

تست اعتیاد به اینترنت (IAT) یکی از معتبرترین تست‌های مربوط به سنجش اعتیاد اینترنتی است که توسط دکتر کیمبرلی یانگ (Kimberly Young) ابداع شده است.

در تست IAT هر چه نمره شما بیشتر باشد؛ اعتیاد شما به اینترنت شدیدتر است. نمرات هم به ترتیب از یک تا پنج هستند. در پایان؛ باید مجموع نمراتی را که به 20 پرسش زیر می‌دهید جمع بزنید.

امتیاز هر گزینه:
گزینه ی الف ==> یک امتیاز
گزینه ی ب ==> دو امتیاز
گزینه ی پ ==> سه امتیاز
گزینه ی ج ==> چهار امتیاز
گزینه ی د ==> پنج امتیاز
گزینه ی ه ==> صفر امتیاز ( امتیازی ندارد)

 

1- چقدر بیشتر از آنچه قصد دارید؛ در اینترنت می‌مانید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

2- چقدر به خاطر آنلاین ماندن؛ اعضای خانواده را نادیده گرفته‌اید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ- شامل حال من نمی‌شود.

 

3- چقدر اینترنت را به بودن با همسرتان ترجیح می‌دهید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

4- چقدر از طریق اینترنت با کاربران دیگر رابطه ایجاد می‌‌کنید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

5- چقدر دیگران از شما به خاطر میزان آنلاین بودن‌تان شاکی هستند؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

6- چقدر به خاطر اینترنت؛ نمرات و کارهایتان در مدرسه افت کرده است؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

7- چقدر ایمیل‌‌هایتان را پیش از کارهای ضروری دیگرتان چک می‌کنید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

8- چقدر عملکرد کاری و بهره‌وری شما به خاطر اینترنت آسیب دیده است؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

9- وقتی از شما می‌پرسند که چه کارهایی آنلاین انجام می‌دهید؛ چقدر در موضع تدافعی یا پنهانکاری قرار می‌گیرید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

10- چقدر افکار آزاردهنده در زندگی را با افکار آرام‌بخش در اینترنت خنثی می‌کنید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

11-چقدر وقتی در اینترنت هستید؛ احساس می‌کنید توان پیش‌بینی امور را دارید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

12- چقدر فکر می‌کنید که زندگی بدون اینترنت، چیزی کسالت‌بار؛ تهی و بی‌لذت است؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

13- چقدر وقتی کسی هنگام آنلاین بودن مزاحم شما می‌شود؛ غر می‌زنید؛ فریاد می‌زنید یا عصبانی می‌شوید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

15. چقدر فکر می‌کنید که در حالت آفلاین حواس پرتی دارید؛ ولی در حالت آنلاین بهتر هستید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

16. چقدر وقتی آنلاین هستید این جمله را به کار می‌برید: فقط چند دقیقه مونده؛ الان میام
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

17. چقدر سعی کرده‌اید از میزان آنلاین بودن خود بکاهید و موفق نشده‌اید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

18. چقدر سعی دارید میزان آنلاین بودنتان را از دیگران مخفی کنید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

19. چقدر میزان آنلاین بودن را به بیرون رفتن با دیگران؛ ترجیح می‌دهید؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

20. چقدر وقتی آفلاین هستید؛ احساس افسردگی و عصبیت دارید که با آنلاین شدن از بین می‌رود؟
الف- به ندرت
ب-گهگاهی
پ- غالبا
ج-به‌ کرات
د-همیشه
هـ-شامل حال من نمی‌شود.

 

جمع نمرات:
جمع نمرات بین 20 تا 49 = کاربر معمولی هستید
جمع نمرات بین 50 تا 79 = دارید دچار مشکل اعتیاد اینترنتی می‌شوید؛ مراقب باشید
جمع نمرات بین 80 تا 100 = شما به اکثر پرسش‌ها نمرات 4 یا 5 داده‌اید. شما دچار اعتیاد اینترنتی هستید و باید مشکل‌تان را در اسرع وقت حل کنید. واقعا فکر کنید که اگر در پرسش دوم؛ جواب شما 4 بوده است، چه به سر خودتان آورده اید؟

وقتی با نگارش‌های پیشین فتوشاپ می‌خواستیم قسمتی از یک تصویر را بدون مشخص شدن بخش مورد نظر حذف کنیم، باید کلی زحمت می‌کشیدیم، انتخاب دقیقی می‌کردیم، برای محو شدن کناره‌ها Feather مناسبی اعمال می‌کردیم و سرانجام از بافت کناری بخش مورد نظر کپی برمی‌داشتیم و روی قسمت دلخواه قرار می‌دادیم تا ناحیه مربوط را از تصویر حذف کنیم.

برای کسانی که حوصله این همه کار را ندارند، فتوشاپ در نگارش5 CS ، یک فرمان جادوگری قرارداده که براحتی می‌توان به‌کمک آن قسمت آسیب دیده تصویر را ترمیم یا بخشی از تصویر را حذف و بافت‌های کناری را جایگزین آن قسمت کرد. برای این کار کافی است تصویر مورد نظر خودتان را در فتوشاپ CS5 باز کرده، سپس از صفحه کلید دکمه J را فشار دهید تا ابزارSpot Healing Brush Tool انتخاب شود.

اکنون کافی است با قلم‌موی جادویی خودتان روی قسمت مورد نظر کلیک کنید تا قسمت آسیب دیده ترمیم شود.

برای تنظیم قلم‌مو می‌توانید پس از انتخاب این ابزار، راست‌کلیک کرده و با کمک گزینه Size اندازه قلم‌مو و با گزینه Hardness مقدار سختی آن‌را تنظیم کنید. فقط دقت کنید که اگر اندازه قلم‌مو را خیلی زیاد در نظر بگیرید نتیجه چندان خوشآیندی به‌دست نخواهد آمد.

این ویژگی جالب در نگارش جدید به فرمان Fill هم افزوده شده است. برای استفاده از این ویژگی در فرمان Fill کافی است قسمتی از تصویر که می‌خواهیم حذف یا ترمیم شود را انتخاب کرده (البته نیازی نیست در انتخاب دقت کنید، فقط کافی است محدوده‌ای بزرگ‌تر از آن قسمتی که می‌خواهید حذف شود را با یکی از ابزارهای انتخاب فتوشاپ مشخص کنید) و سپس از قسمت Edit گزینهFill یا Shift+F5 را انتخاب کنید تا پنجرهFill ظاهر شود.

از پنجره باز شده بدون هیچ تغییر دکمه Ok را فشار دهید، فقط دقت کنید که در این پنجره در قسمت Use گزینه Content-Aware انتخاب شده باشد. مشاهده می‌کنید که قسمت انتخاب شده کاملا متناسب با بافت و رنگ بخش‌های کناری آن پر شده و اثری از قسمت مورد نظر باقی نخواهد ماند.

 

ترمیم تصویر در فتوشاپ

 

ویژگی Content-Aware از نگارش 11 با فرمان Edit\Content-Aware Scale به مجموعه فرمان‌های فتوشاپ اضافه شده که به کمک آن امکان تغییر هوشمند ابعاد تصویر بدون تاثیر روی قسمت‌های اصلی یا افراد موجود در تصویر فراهم شده است؛ یعنی می‌توان با این فرمان ابعاد تصویر را بدون این‌که تاثیر مخربی روی بخش‌های اصلی یا افراد موجود در تصویر بگذارد و تناسب آنها را به‌هم بزند کوچک یا بزرگ کرد.

 

این ویژگی در ورژن جدید فتوشاپ گسترده‌تر شده و در فرمانFill و ابزار Spot Healing Brush با گزینه Content-Aware برای پر کردن قسمت مورد نظر تصویر هماهنگ با بافت‌ها و رنگ‌های کناره آن افزوده شده است. در واقع با انتخاب این گزینه در فرمان‌های یاد شده، بافت قسمت دلخواه تصویر با بافت‌های کناری آن به‌صورت کاملا هوشمندانه یکی می‌شود. استفاده از این گزینه باعث افزایش کارایی و سرعت در رتوش تصویر، حذف قسمت‌های آسیب دیده، ترمیم عکس‌های قدیمی، حذف نوشته‌های روی تصویر و... همراه با نتیجه عالی خواهد شد.

تفاوت این فرمان با فرامین Healing Brush و Patch Tool در هوشمند بودن کامل آن و یکی کردن بافت منطقه مورد نظر با مسیر بافت‌های کناری بدون نیاز به مشخص کردن یک منبع (source) برای اعمال فرمان است به‌صورتی که با استفاده درست از این گزینه، فتوشاپ به‌صورت خودکار با محاسبه مسیر بافت‌های کناری، آنها را در قسمت مورد نظر ادامه می‌دهد؛ به‌طوری که در کمترین زمان ممکن اثری از بخش آسیب دیده باقی نخواهد ماند.

البته باید دقت کنیم که این فرمان در همه تصاویر قابل استفاده نبوده و در تصاویری که دارای بافت‌ها و طرح‌های خیلی متفاوت باشند یا محدوده انتخاب شده خیلی بزرگ باشد، ممکن است نامناسب عمل کند. برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب در فرمان ‌Fill می‌توان به‌جای انتخاب کامل محدوده مورد نظر و اعمال فرمان به کل محدوده به‌صورت یکجا، با ابزار مارکی مستطیلی دو یا سه انتخاب افقی نازک در محدوده مورد نظر انجام داده و فرمان را روی هر انتخاب اعمال کرد. در بیشتر موارد نیز با اعمال مقداری (Feather (Shift+F6 به کناره‌های انتخاب پس از تعیین، می‌توان نتیجه بهتری به‌دست آورد.

گزارشی از تاریخچه یا منشاء نشانه های رایانه ای اخیرا منتشر شده است. نشانه هایی که روزانه هزاران بار از آنها استفاده می کنیم اما شاید نگاه یا ذهنمان تنها چند صدم ثانیه درگیر فکر کردن به آنها شود.

نشانه های مختلفی که به منظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه می توان در هر جا ، بر روی لباس ها ، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها و کاربردهای دیگر مشاهده کرد.

 

 

نشانه انرژی

در زمان جنگ جهانی دوم مهندسان از سیستمی دوتایی برای برچسب زدن به کلیدهای خاموش و روشن انرژی دستگاه های مختلف استفاده می کردند: یک 1 به معنی روشن و یک 0 به معنی خاموش.

در سال 1973 کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک نشانه ای به گونه ای ترکیبی به شکل یک دایره شکسته با خطی در میان شکستگی را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژی یا Standby انتخاب کرد که تا کنون نیز این نشانه به همان معنی پابرجا باقی مانده است اما موسسه مهندسان الکتریکی و الکترونیکی با اعلام مبهم بودن مفهوم این نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژی تغییر دادند.

 

 

دستور

شکل میدان اردوگاه های سوئدی ها و لوگوی اپل چه نقطه مشترکی می توانند با هم داشته باشند؟ «اندی هرتزفلد» از تیم سازندگان رایانه های مک هنگامی که به همراه تیمش در حال مطالعه بر روی چگونگی ترجمه دستورهای موجود در لیست دستورهای رایانه به یکی از کلیدهای صفحه کلید بود، تصمیم به افزودن یک کلید عملیاتی گرفت. ایده وی بسیار ساده بود، زمانی که این کلید به همراه کلیدهای دیگر فشرده می شود می تواند دستوری متناسب با کلیدهای فشرده شده را از میان لیست دستورها فعال کند. جابز از این ایده به هیچ وجه استقبال نکرد و از آن برای نمایش دادن لوگوی اپل استفاده کرد.

هرتزفلد در پاسخ گفت:«تعداد لوگوهای اپل بر روی نمایشگر بسیار زیاد است و این مسخره است! ما در حال از بین بردن تاثیر لوگوی اپل هستیم». سپس بازطراحی دوباره ای از این نشانه انجام گرفت و طراحی به نام «سوزان کر» با استفاده از واژه نامه بین المللی نشانه ها و انتخاب یکی از نشانه های منتصب به سوئد که برای نشانه گذاری مناطق مناسب برگزاری اردوها استفاده می شد، به منظور نشان دادن «نشانه ای برای مکان مورد علاقه» کاربر بر روی صفحه کلید برای همیشه بر روی صفحات کلید کاربران رایانه های اپل جا گرفت.

 


بلوتوث

حتما داستان پادشاه دانمارکی ها را در قرن دهم میلادی شنیده اید. «هارالد بلاتند» به پادشاه دندان آبی شهرت داشت. وی علاقه فراوانی به میوه جنگلی «تمشک آبی» یا بلوبری داشت و تعدادی از دندان هایش برای همیشه آبی رنگ شدند. آنچه شاید ندانید این است که نشانه بلوتوث یا «دندان آبی» در واقع ترکیبی از دو حرف اول نام این پادشاه است. اولین نشانه بلوتوث از شکلی دندان مانند نیز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه ای اینجا پایان نگرفت. به دلیل اینکه «بلاتند» در متحد کردن اقوام متفرقی که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارک ساکن هستند نقشی کلیدی به عهده داشته است، فناوری بلوتوث به گونه ای طراحی شده تا همکاری میان صنایعی از قبیل رایانه، تلفن همراه و اتوموبیل سازی را فراهم آورد.

 

 

USB

نماد تصویری USB مشابه عصای سه شاخه نپتون، خدای دریاها در افسانه های یونانی، طراحی شده است. طراحان نشانه USB به جای استفاده از یک مثلث در بالای هر یک از شاخه های این نشانه تصمیم گرفتند از یک مثلث، یک مربع و یک دایره استفاده کنند. این طرح با هدف نمایش دادن دستگاه های جانبی متعددی که می توانند با استفاده از این فناوری به رایانه وصل شوند، اجرا شده است.

 

 

پخش

با وجود اینکه کلیدهای پخش/مکث از ساکنان بومی صفحه کلید رایانه ها نیستند، در نهایت جای خود را در میان کلیدهای صفحه کلید رایانه ها، پخش کننده های چند رسانه ای و بسیاری دیگر از ابزارهایی که توانایی پخش فایل های ویدیویی یا صوتی را دارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصی برای توضیح مثلثی که برای پخش و دو خط موازی که برای مکث در نظر گرفته شده یافته نشده است. این نشانه ها اولین بار در دهه 1960 بر روی کاستهای قرقره ای نمایان شدند. در برخی کلیدها این نشانه ها به صورت ترکیبی برای نمایش دادن کاربرد بازبینی فیلم یا جلو بردن سریع فیلم مورد استفاده قرار می گیرند. جهت این مثلث بر روی فیلمهای ویدئویی مسیر گردش کاست را نمایش می داد.

 


مکث

از زمانی که این نشانه دیده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسیاری اعلام کرده اند این نشانه یادآور نمادی از اتصالی باز بر روی یک مدار الکترویکی است. برخی از آن به عنوان نشانه توقفی یاد می کنند که توده ای از میان آن خالی شده است. با این حال منشاء کلاسیکتری نیز برای توضیح این نشانه وجود دارد: در نت نویسی های موسیقی، این نشانه به معنی سکوت نمایش دهنده یک وقفه یا انتظار است.

 


خواب

حالت انتظار یا Standby رایانه افراد را گیج می کرد و از این رو تصمیم به تغییر نام آن گرفته شد و به منظور تشبیه آن به حالت خواب در انسان که طی آن مغز انسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب برای این کلید در نظر گرفته شد و نشانه آن نیز هلال باریک ماه انتخاب شد.

 سئو چیست؟

بیش از ۱۴ سنه پیش یعنی در سنه ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در عالم شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی گوناگون به رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل برسانند.


پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این طریق برای بازاریابی استفاده می‌کردند موفق به افزایش سریع فروش و کسب سودهای زیاد زیادی شدند.


در کشور ما نیز از حدود ۱۰ سال قبل، رفته‌رفته برخی وبمسترهای باهوش پی به این جستار اسیر و آغاز به کسب درآمد از این روش کردند. امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا به‌طور عامیانه‌تر «سئوکار» به وجود آمده است که این افراد به شما کمک می‌کنند الی بتوانید وب‌سایتتان را در واژه ها کلیدی پیوسته با کسب‌وکارتان به رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل برسانید.


طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر گوناگون اثناء رتبه‌بندی نتایج جستجو باره ارزیابی پیمان می‌گیرد و درنهایت مشخص می‌شود که کدام وب‌سایت‌ها در چه واژه ها کلیدی در چه رتبه‌ای از نتایج گوگل نمایش داده شوند.


سال‌های پیش گواه آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛ زیرا با گذر زمان و آزمون‌وخطا، روش‌های تقلب برای رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل بدست کاربران کشف شد و وب‌سایت‌های اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با به کارگیری این روش‌ها در بسیاری از کلمات کلیدی غیر پیوسته در رتبه‌های اول گوگل نمایش داده شوند. خدمات تضمینی نتیجه گرفتن سئو گوگل برای مقابله با این مشکل، به‌صورت همیشگی الگوریتم‌های خویش را به‌روزرسانی کرده و از هوش مصنوعی قدرتمندی برای معرفی و نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران استفاده می‌کند.


اما شدنی است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که سئو چگونه می‌تواند به بازاریابی و افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کند؟


روزانه میلیون‌ها تن از کاربران اینترنت مشغول جستجوی محصولات/خدمات موردنیاز خود در گوگل هستند. می‌دانید اگر وب‌سایت شما در واژه ها کلیدی پیوسته با کسب‌وکارتان در رتبۀ نخست نتایج جستجوی گوگل نمایش دیتا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ کاملاً مشخص است: افزایش فروش باورنکردنی بدون حتی یک ریال هزینه برای تبلیغات!


یک نمونه از معجزۀ سئو!

تصور کنید شما در احد از بهترین مناطق بازار کبیر تهران، یک فروشگاه بزرگ کفش دارید و زمینۀ فروش کفش فعالیت می‌کنید. با در عقیده اخذ این شرایط، لطفاً به سؤالات زیر پروا کنید:


روزانه چند تن از روبرو فروشگاه شما عبور می‌کنند؟

چند نفر از آن‌ها وارد فروشگاه شما خواهند شد؟

چند نفر در ایران هستند که به محصولات شما بیچارگی دارند ولی بخت اینکه با فروشگاه شما آشنا شده و یا از روبرو آن عبور کنند را ندارند؟

ساعت کار فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟

ساعت‌های غیر کاری و روزهای تعطیل مشتریانتان چگونه می‌توانند از شما خرید کنند؟

 

@

تنها نشانه این لیست که در مجموعه موزه هنرهای مدرن رتبه ای به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زیاد در واژه های مرتبط با شبکه و اینترنت ریشه دارد. این نشانه از نامهای متعددی برخوردار است از جمله حلزون در کشورهای ایتالیا و فرانسه، موش در چین و دم میمون در آلمان. در سال 1971 «ریموند تاملینسون» برنامه نویس شرکتی به نام «برنک و نیومن» تصمیم به قرار دادن نشانه ای میان آدرس های شبکه گرفت تا کاربران را از ترمینال ها جدا کند. پیش از این نیز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم "در مقیاس" بر روی برخی از صفحه کلیدها مورد استفاده قرار می گرفت. حتی برخی معتقدند این نشانه در قرن ششم میلادی نیز وجود داشته و به عنوان نشانه ای برای سالهای پس از مرگ مسیح مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

 

FireWire

در سال 1995 گروهی کوچک از سازندگان فناوی FireWire در صدد طراحی نشانه ای برآمدند که می توانست با دقت ویژگی های فناوری که در حال تکمیل آن بودند را آشکار کند. کارایی اصلی این فناوری اتصال پر سرعت برای تجهیزات دیجیتال صوتی و تصویری بود. به همین دلیل طراحان نمادی را با سه شاخه به نشانه تصویر، صوت و اطلاعات طراحی کردند. این نماد در ابتدا قرمز رنگ بود اما بعدها به دلایل نامشخصی به رنگ زرد تغییر یافت.

 

 

SBBOD

این نماد نام های متعددی دارد: گردونه سرنوشت هایپنو، پیتزای چرخنده، مارپیچ مرگ و SBBOD یا «توپ مرگ ساحلی چرخنده». اپل این نشانه را رسما به عنوان «مکان نمای چرخنده انتظار» معرفی کرده است. این نشانه که اولین بار در اپل OSX مورد استفاده قرار گرفت و استفاده از آن ادامه پیدا کرد، زمانی دیده می شود که نرم افزاری توانایی اجرا شدن یا پاسخ دادن به سیستم عامل را ندارد. بسیاری بر این باورند این نشانه به گونه ای تکامل یافته مکان نمای ساعت مچی است که این شرکت اولین بار در مدلهای اولیه مک OS استفاده کرد.

 

 

اترنت

آنچه امروزه به عنوان نشانه پورت اترنت شناخته می شود با وجود اینکه اترنت سال ها پیش ابداع شده، در واقع توسط دیوید هیل موسسه IBM طراحی شده است. به گفته وی این نشانه بخشی از یکسری نشانه ها بود که تمامی آنها اتصالات شبکه های محلی مختلف را که فعال بودند نشان می دادند. در این نشانه ردیفی از بلوکهایی نامرتب رایانه ها و ترمینالهای مختلفیده می شود.

گاهی اوقات حتی موفق ترین ها و بهترین ها نیز با شکست مواجه می شوند و همه را در بهت و حیرت فرو می برند. حتماً حرکت زین الدین زیدان در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ را که سرنوشت تیمش را دگرگون کرد به خاطر دارید؟ ضربه سر او به شکم بازیکن حریف، منجر به اخراج او در دقایق حساس بازی شد و همگی طرفداران خود را بهت زده کرد. مواردی از این دست کم نیستند. حتی بزرگان عرصه فناوری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. ‏

برای مثال حتماً سکوت طولانی بیل گیتس را هنگامی که در مقابل صدها نفر با صفحه آبی مرگ ویندوز ۹۸ مواجه شد به یاد میاورید. در این مطلب ما به ۱۰ مورد از بدترین شکستهای تکنولوژی می پردازیم که سر و صدای زیادی به پا کرد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوری


۱- تلسکوپ فضایی Hubble 

‏ ‏ ‏دستگاهی ۲.۵ میلیارد دلاری که بالاخره پس از صرف آن همه وقت و هزینه به فضا فرستاده می شود، در کمال ناباوری عکسهای تار و مبهمی ارسال می کند. بعدها مشخص شد که مشکل در ابزار کالیبراسیون تلسکوپ بوده و برطرف کردن آن توسط لنزهای اصلاحی سه سال به طول انجامید. ‏

 


10 شکست بزرگ فناوری

 

2- انفجار لپ تاپ Dell ‏ ‏ 

در سال ۲۰۰۶ در خلال کنفرانسی در ژاپن به ناگهان یک لپ تاپ دل آتش گرفت. شعله ور شدن لپ تاپ باعث چند انفجار پیاپی در آن شد و این آتش سوزی حدود ۵ دقیقه ادامه یافت. پس از بررسی مشخص شد که اولین انفجار مربوط به باطری لپ تاپ بوده. نهایتاً کمپانی دل مجبور به اعلام فراخوان عمومی جهت جمع آوری ۲۲ هزار باطری نوت بوکهای خود شد. خوشبختانه آسیب جدی در این زمینه به کسی وارد نشد.

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

3-Nokia N-gage ‏ ‏ 

گوشی موبایل و پلتفرم بازی را در یک دستگاه داشتن واقعاً ایده آل به نظر می رسد ولی بازار چیز دیگری نشان داد. Nokia N-gage همانطور که از نام آن پیداست در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی نوکیا عرضه شد و با تبلیغات گسترده ای که انجام داد انتظار می رفت بازار را به قبضه خود در آورد. ولی با تمام این تدابیر فروش آن در کمترین حد انتظار بود. یکی از علل عدم استقبال از این گوشی تعداد انگشت شمار بازیهای مناسب برای آن بود. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

4-عدم موفقیت Asimo ربات انسان نما ‏ 

‏ ‏

این ربات که توسط شرکت هوندا ساخته شد به طرز اسفباری در سال ۲۰۰۶ در مقابل چشمان حاضرین با شکست مواجه شد. ماجرا از این قرار بود که نمونه آزمایشی Asimo به سمت پله ها به حرکت درآمد، هنوز چند قدم بیشتر بالا نرفته بود که به طور ناگهانی ایستاد مثل اینکه بخواهد به اطراف بچرخد و شروع به آواز خواندن کند. ولی از خواندن خبری نبود. ربات شروع به تلو تلو خوردن کرد و از پله ها به پایین افتاد. در این لحظه نمایندگان هوندا به سرعت چراغها را خاموش کردند و ربات را از محل دور نمودند. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

5-حادثه Cloud Computing مایکروسافت ‏ ‏ 

Cloud Computing که در فارسی به آن پردازش ابری و یا محاسبات ابری گویند عبارت است از نوعی فناوری که با استفاده از اینترنت و سرورهای مرکزی، نرم افزارها را به شکل یک سرویس در اختیار کاربران می گذارد و دیگر نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی نیست. داده های کاربران نیز به راحتی بر روی سرور ارائه دهنده سرویس ذخیره می گردد و دسترسی به آنها از هر جا امکان پذیر است. اما همیشه هم فناوری صد در صد قابل اطمینان نیست. در اکتبر سال ۲۰۰۹ پردازش ابری قربانی گرفت. سرورهای مایکروسافت که داده های هزاران کاربر T-Mobile را بر روی خود ذخیره کرده بودند به ناگهان و بدون هیچ اخطاری از کار افتادند. و جالب اینکه هیچ نسخه پشتیبانی هم از داده ها تهیه نشده بود. این مسئله باعث شد کاربران اعتماد خود را به شرکت از دست بدهند. هرچند مایکروسافت در نهایت بسیاری از داده ها را بازیابی نمود ولی دیگر دیر شده بود و این شکست آینده پردازش ابری را زیر سوال برد. ‏

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

 ‏6-خطای کامپیوتری کمپانی پپسی 

کمپانی پپسی کولا مجدداً مسابقه شماره طلایی خود را در سال ۱۹۹۲ و این بار در فیلیپین برگزار کرد. شماره ای در پایان هر روز اعلام می شد. به کسی که آن شماره را در دست داشت مبلغ یک میلیون پزو فیلیپین اهدا می شد. در کمال ناباوری و به علت خطای سیستم، شماره ۳۴۹ هزاران برنده داشت و تمامی آنها برای گرفتن جایزه به کارخانه پپسی هجوم آوردند. پپسی هیچگاه نمی توانست چنین مبلغی را پرداخت کند پس موقعیتش به خطر افتاد و مردم خشمگین شدند. کارخانه پپسی توسط افرادی منفجر شد و تعداد ۳۰ کامیون از اموال این کارخانه در آتش سوخت. یک زن و یک کودک نیز در این حادثه کشته شدند. ‏

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

7-حادثه فضا پیمای مریخ ‏ ‏

ناسا در دسامبر ۱۹۹۸ این فضا پیما را با هدف بررسی آب و هوا و حجم دی اکسید کربن مریخ به این سیاره فرستاد. بنا بود فضا پیما به منظور انجام تحقیقات در ۱۴۰.۵ الی ۱۵۰ کیلومتری جو مریخ قرار گیرد. اما برخی مشکلات ناوبری باعث شد فضاپیما تا ارتفاع ۵۷ کیلومتری جو مریخ پایین بیاید و به علت فشار وارده از سوی جو منفجر شود. علت بروز این حادثه این بود که پیمانکاران پروژه از استانداردهای بین المللی واحدهای اندازه گیری استفاده نکرده بودند. یعنی برای محاسبات از واحد اندازه گیری اینچ و یارد استفاده کرده بودند در حالی که ناسا با متر و کیلومتر محاسبات خود را انجام داده بود. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

8- انفجار آریان ۵ ‏ ‏

در سال ۱۹۹۶ موشک ۸ میلیارد دلاری آژانس فضایی اروپا که قرار بود ماهواره آریان ۵ را در مدار قرار دهد ۳۶.۷ ثانیه پس از برخاستن از زمین منفجر شد. علت آن بروز مشکل در سیستم هدایت داخلی موشک بود. سیستم کامپیوتری هدایت موشک هنگام تبدیل عددی ۶۴ بیتی به فرمت ۱۶ بیتی به دلیل بزرگ بودن بیش از حد عدد، به ناگاه از کار افتاد و خاموش شد و کنترل را به واحد مشابه انتقال داد که متاسفانه آن واحد نیز چند میلی ثانیه قبل خاموش شده بود. ‏

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

9- سرنگونی آپولو ۱۳ ‏ ‏

این مورد نیز یکی از سفرهای ناموفق ناسا به فضا است. آپولو ۱۳ همانطور که از نام آن پیداست سیزدهمین سفینه از سفینه های پروژه آپولوست که به ماه ارسال شده. در سال ۱۹۷۰ این سفینه با سه سرنشین زمین را به مقصد ماه ترک کرد. ولی در زمانی که تقریباً ۷۵٪ راه طی شده بود مخزن اکسیژن ماژول فرماندهی آتش گرفت و فضانوردان مجبور به استفاده از ماژول ماه نشین شدند. دیگر چاره ای به جز برگشتن به زمین نبود. خوشبختانه با تلاش و شجاعت بسیار، سه فضانورد توانستند به سلامت بازگردند و در اقیانوس آرام فرود بیایند. این ماموریت به شکست موفقیت آمیز معروف شد. ‏

 

 

10 شکست بزرگ فناوری

 

10- خطای هزاره- اخطاری که ممکن بود جنگ جهانی سوم را به راه بیندازد ‏ ‏

سرهنگ دوم. استانیسلاو پتروف روسی شخصی بود که از یک هولوکاست اتمی در سال ۱۹۹۳ جلوگیری کرد. در آن سال سیستم های ماهواره ای روسیه پیغامی را مخابره کردند. این پیغام هشداری بود که اعلام می کرد امریکا ۵ موشک بالستیک به سمت روسیه پرتاب کرده است. اما پتروف به محض دریافت خبر آن را رد کرد و جلوی هر اقدامی را گرفت. وی عقیده داشت در صورتی که امریکا تصمیم به انجام چنین کاری داشت نه با ۵ موشک بلکه با ده ها موشک اقدام می کرد. باور بکنید یا نکنید اگر حس ششم او به سراغش نمی آمد دیگر معلوم نبود جهانی که ما در آن زندگی می کنیم همان چیزی باشد که هم اکنون است چرا که اگر تمام سلاحهای اتمی روسیه فعال و ضد حمله آغاز شده بود سرنوشت، بازیهای جدیدی به راه می انداخت. در واقع علت بروز این خطا در سیستم های ماهواره ای روسیه، بازتاب نور خورشید بود. ‏

بر هیچکسی پوشیده نیست که گوگل از برترین جستجوگر های این دنیای بزرگه و همیشه از گزینه های اصلی برای جستجوکردن به شمار میاد.گوگل علاوه بر مشخصاتی که عموم از اونها استفاده میکنن،ترفند ها و ویژگی های پنهانی داره که ما میخواهیم ۹ تا از اونا رو برای شما روشن کنیم.

 


آب و هوای شهر های مختلف با گوگل

این یکی از جالب ترین ویژگی های پنهان گوگله.شما با استفاده از این خاصیت میتونید با جستجوی عبارتweather tehran درجه و آب و هوای شهر تهران رو ببینید.


برای صورت کلی باید عبارت زیر رو سرچ کنید:

Weather {نام شهر}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 

ماشین حساب گوگلی

کارهای ساده

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


کارهای پیشرفته:

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


گرفتن اطلاعات برای سایت های مختلف

حالت کلی:

info:{آدرس}

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


تبدیل پول ها با گوگل

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


تبدیل واحد ها

در حالت کلی:

{واحد دوم} in {واحد اول}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


اطلاعات درباره یک کلمه


define: {کلمه}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


ساعت یک شهر

در حالت کلی:

time {نام شهر}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید


دیدن نقشه یک شهر یا کشور

در حالت کلی:

map{آدرس}

 

9 قابلیت پنهان گوگل که باید بدانید

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.