قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۲۵ درصد از کل وب را وردپرس تشکیل می‌دهد

وردپرس

با توجه به جدیدترین آماری که توسط W3Techs منتشر شده، در ۲۵ درصد از کل وب‌سایت‌ها از وردپرس (WordPress) استفاده می‌شود.

درصد سهم وردپرس از وب سال به سال افزایش پیدا کرده تا این که امسال به ۲۵ درصد رسیده است.

این روزها وب‌سایت‌های بسیاری برای انتشار محتوا از سیستم‌های رایگان مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کند. به این روش، وب‌سایت‌ها را به راحتی می‌توان به‌روزرسانی کرد. تاکنون شاهد پیدایش و از دور خارج شدن بسیاری از این پلت‌فرم‌ها بوده‌ایم، اما یکی از این سیستم‌ها که جایگاه تثبیت‌شده‌ای دارد، وردپرس است.

به همین دلیل، تعجبی ندارد وقتی که در جدیدترین آمار منتشر شده از W3Techs می‌بینیم که وردپرس ۲۵ درصد از سهم کل وب را به خود اختصاص داده است. براساس گزارش W3Techs، “در ۵۸.۷ درصد وب‌سایت‌های که از سیستم مدیریت محتوای‌شان اطلاع داریم، از WordPress استفاده می‌شود؛ این یعنی ۲۵ درصد تمام وب‌سایت‌ها.”

این آمار همچنین میزان رشد وردپرس را در طول سال‌ها نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۱ سهم این پلت‌فرم از ۱۳.۱ درصد به ۱۵.۸ درصد در سال بعد رسید. از آن به بعد، درصد سهم WordPress از وب سال به سال افزایش پیدا کرده تا این که امسال به ۲۵ درصد رسیده است. دومین CMS محبوب «جوملا» (Joomla) است، اما فاصله‌ی زیادی با وردپرس دارد.

البته در وب‌سایت‌های بسیاری استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای شخصی ترجیح داده می‌شود، زیرا شاید وردپرس نتواند به تمام نیازهای آنها پاسخ دهد. در هر صورت، اگر به راه‌اندازی وب‌سایت یا بلاگ خودتان فکر می‌کنید و به یک CMS رایگان با کاربری آسان احتیاج دارید، می‌توانید از وردپرس استفاده کنید، زیرا ظاهرا، اکثریت وردپرس را برای این کار مناسب می‌دانند.

منبع: Web Technology Surveys

نرم‌افزار هوش مصنوعی جدید گوگل سریع‌تر از همیشه یاد می‌گیرد

هوش مصنوعی

گوگل با نرم‌افزار هوش مصنوعی Tensor Flow می‌خواهد جایگاه‌اش را در عرصه یادگیری ماشینی تثبیت کند.

غول‌های تکنولوژی مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون، همه به دنبال پیشرفت یادگیری ماشینی هستند تا سرویس‌هایی را که ارایه می‌دهند هوشمندتر کنند.

گوگل قصد دارد نرم‌افزار متن بازی به نام TensorFlow را با هدف تسریع یادگیری کامپیوترها منتشر کند. این نرم‌افزار که سال‌هاست روی آن کار می‌شود، شاخه‌ای از هوش مصنوعی به نام «یادگیری ماشینی» است. نرم‌افزارهای یادگیری ماشینی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات را مدیریت و پردازش کنند و با گذر زمان، بتوانند به‌طور مستقل و بی‌نیاز از برنامه‌نویس از تجربه‌های مختلف یاد بگیرند.

این تکنولوژی هم‌اکنون به گوگل سرچ، گوگل فوتوز و جی‌میل راه پیدا کرده است. غول‌های تکنولوژی مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون، همه به دنبال پیشرفت یادگیری ماشینی هستند تا سرویس‌هایی را که ارایه می‌دهند هوشمندتر کنند؛ مثل جست و جوی هوشمند، تبلیغات هدفمند و پیشنهاد محصول و کالا. یادگیری ماشینی وارد دنیای پیچیده‌ای می‌شود. محققان این عرصه می‌خواهند الگوهایی از کامپیوترها را طراحی کنند که توانایی دیدن و شناخت آنچه را که به آن خیره‌اند، داشته باشند. گوگل می‌گوید،  Tensor Flow در آینده در گوشی‌های هوشمند و هزاران کامپیوتر اجرا خواهد شد. اما در مرحله‌ی اولیه فقط روی یک دستگاه به کار گرفته خواهد شد.


واکنش شبکه‌های اجتماعی به حملات تروریستی پاریس

در واپسین ساعات شب گذشته در جریان چندین بمب‌گذاری و تیراندازی در خیابان‌های پاریس، بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند. این حملات تروریستی در جریان بازی دوستانه‌ی تیم‌های ملی فرانسه و آلمان که جمعه شب در بزرگ‌ترین استادیوم شهر پاریس بازی داشتند؛ اتفاق افتاد. بر اساس اطلاعات منتشر شده ابتدا صدای چندین انفجار در اطراف استادیوم به‌گوش رسید که منجر به تخلیه‌ی استادیوم شد؛ این انفجارها ۲۵ کشته به‌همراه داشتند. پس از آن هم چهار نقطه‌ی شهر پاریس مورد حمله‌ی تیراندازها قرار گرفت که این حملات بیش از ۱۰۰ نفر کشته و صدها زخمی دیگر در پی داشتند.

در واپسین ساعات شب گذشته در جریان چندین بمب‌گذاری و تیراندازی در خیابان‌های پاریس، بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند.

در پی این حملات دولت فرانسه بلافاصله مرزهای‌اش را بست و وضعیت اضطراری اعلام کرد. هم‌چنین از ساکنان شهر پاریس خواسته شد تا در خانه‌های‌شان بمانند و اماکن امن را ترک نکنند. خانه‌نشینی ساکنان پاریس و بازتاب جهانی این حملات تروریستی، بلافاصله تاثیرات خودش را روی شبکه‌های اجتماعی خصوصا فیس‌بوک و توییتر گذاشت. ابتدا کاربران این شبکه‌های اجتماعی سعی کردند با ارسال پست این خبر را به‌گوش دوستان و سایر کاربران برسانند. اما در فاصله‌ی کمی بعد از اتمام این حملات یکی از ابزارهایی که فیسبوک از سال ۲۰۱۴ میلادی برای سایت‌اش درنظر گرفته بود، دوباره شروع به فعالیت کرد: گزینه‌ی «تایید امنیت» (Safety Check). کاربران سایت فیس‌بوک که ساکن شهر پاریس بودند می‌توانستند با استفاده از این ابزار تایید کنند که در سلامت و امنیت بسر می‌برند و از این طریق تمام بستگان و دوستان‌شان را از نگرانی دربیاورند. پس اگر احتمالا بستگان یا دوستانی دارید که ساکن شهر پاریس هستند و نگران حال‌شان هستید، بد نیست سری به فیسبوک بزنید و آخرین وضعیت‌شان را بررسی کنید. احتمالا با دیدن این پست دیگر جایی برای نگرانی نخواهد بود. البته فیس‌بوک اخیرا اپلیکیشنی را هم منتشر کرده است که با بررسی موقعیت مکانی کاربران در صورت بروز حملات تروریستی با ارسال پیام به آن‌ها هشدار می‌دهد و تا نزدیک‌ترین مکان امن راهنمایی‌شان می‌کند.

001

نمونه‌ای از پیام‌های تایید امنیت در فیس‌بوک

در ۱۰ ساعت گذشته شبکه‌ی اجتماعی توییتر هم ساعات پرترافیکی را پشت‌سر گذاشت. ابتدا ساکنان شهر پاریس هشتگ #PorteOuverte را ترند کردند. این هشتگ که به معنای «درب باز» است، به خواننده‌ها پیام می‌داد که در خانه‌ی شهروندان پاریس به روی تمام کسانی که در جریان این حادثه گیر افتاده‌اند، باز است و می‌توانند در خانه‌های همشهری‌های‌شان پناه بگیرند. در فاصله‌ی چند ساعت پس از حملات هشتگ‌های دیگری مثل #PrayforParis و #ParisAttacks ترند شد. این هشتگ‌ها در حال حاضر موضوع پاریس را به داغ‌ترین بحث توییتر تبدیل کرده‌اند. در لحظه‌ی نگارش این خبر در هر ۱۵ دقیقه هزار پست با موضوع پاریس در توییتر ارسال می‌شد و در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون پست در این خصوص از طریق سایت و اپلیکیشن توییتر ارسال شده است. اگر تمایل دارید در جریان اتفاقات لحظه به لحظه‌ی این حملات تروریستی قرار بگیرید، سایت توییتر یکی از بهترین منابع است.

جدیدترین آمارهای تجارت الکترونیکی در کشورهای عربی خاورمیانه

تجارت الکترونیکی در خاورمیانه

در بخش تجارت الکترونیک آخرین شماره از ماهنامه‌ی Internet Statistics Compendium شاهد داده‌ها و اخبار تازه‌ای هستیم. در چند ماه گذشته آمارهای جالبی از خرده‌فروشی‌های آنلاین منتشر شد که اطلاعات جالبی در مورد کشورهای کمتر بررسی‌شده‌ی جهان در اختیار ما قرار می‌دهد. ComScore، «پرو ۲۰۱۵ با تمرکز بر آینده دیجیتال» را منتشر کرد و Nilsen هم «چند نکته‌ی کلیدی در تجارت الکترونیک برای نیوزلند» ارایه داد. اما علاوه بر این‌ها، اخیرا Payfort که در زمینه‌ی پرداخت‌های آنلاین فعالیت می‌کند، آمار پرداخت‌های سالانه‌ی خود را با نگاهی به کشورهای عربی منتشر کرده. در ادامه به گزیده‌ای از این گزارش مشروح و جامع نگاهی می‌اندازیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌

 

تجارت الکترونیکی

ارزش تجارت الکترونیک در کشورهای عربی بالغ بر ۷ میلیارد دلار است.

تا انتهای سال ۲۰۱۴ امارات متحده عربی با تجارتی به ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار بیشترین سهم از این بازار را از آن خود کرده و پس از آن عربستان سعودی و مصر با بازارهایی به‌ترتیب ۱٫۵ و ۱٫۴میلیارد دلاری قرار دارند.

در سال ۲۰۱۴ بیشترین تراکنش‌ها در حدود ۲۸ میلیون دلار و در ماه‌های نوامبر و دسامبر صورت گرفته.

7 راه برای ایجاد بک لینک‌های هوشمند و با کیفیت

بک لینک یگانه از قدیمی‌ترین و در عین‌ حال مؤثرترین تاکتیک‌های افزایش رتبه در موتورهای جستجو و سئو است. این‌ یکتا از روش‌های پر بار شدن و رشد ترافیک در جستجوهای ارگانیک است. بک لینک بر افزایش شمار بازدیدکنندگان وب‌سایت پرتو مثبت گذاشته و موتورهای جستجو را در زمینه‌ی سودمند بودن یک وب‌سایت قانع می‌کند. این در حالی است که استفاده از بک لینک‌های بد می‌تواند به اعتبار یک وب‌سایت لطمه وارد کرده و از نظر سئو برای آن بی‌تأثیر یا حتی مضر باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید توصیه‌ی چند روش برای دست‌یابی به بک لینک‌های هوشمند و با کیفیت است. بک لینک‌هایی که برای گوگل از اعتبار فوقانی برخوردار بوده و روی جستار سئو تأثیر بسزایی خواهند داشت. اما قبل از ارائه‌ی روش‌های برپایی بک لینک باید درباره علت مؤثر بودن این موضوع بر جلب ‌توجه موتورهای جستجو به یک وب‌سایت و سئو بیشتر بدانیم. بنابراین این نوشتار به‌ طور چکیده شامل موارد ذیل است:

بک لینک‌ها چطور بر جلب نظر موتورهای جستجو پرتو می‌گذارند؟
قرار دادن پست مهمان در وبلاگ‌های پربازدید
طراحی اینفوگرافیک های مفید
کامنت گذاشتن در سایر وبلاگ‌ها
برگزاری مسابقات در وبلاگ
استفاده از لینک‌های داخلی
مصاحبه های آنلاین
تهیه‌ی محتوای مفید
بک لینک‌ها چطور بر جلب نظر موتورهای جستجو پرتو می‌گذارند؟
95-2.jpg

به لحاظ تاریخی بک لینک‌ها احد از راه‌های درک گوگل از سطح کیفی یک وب ‌سایت بوده‌اند. بک لینک‌ها در راستی توصیه‌ی سایر وب‌سایت یا وبلاگ‌ها در مورد یک وب‌ سایت هستند. پس هرچه وب‌ سایت‌های بیشتری به یک سایت لینک بدهند، درجه‌ی کیفی آن از عقیده گوگل بالاتر خواهد بود.

به دلیل آن‌که گوگل به این سوژه که دیگر وب‌ سایت یا وبلاگ‌ها لغایت چه میزان یک سایت را تأیید و آن را توصیه می‌دهند توجه گزیده تر داشته و آن را احد از دلایل بهبود رتبه‌ی آن می‌داند از همان آغاز کوشش کرده است لغایت زمینه‌ی کسب درآمد وب‌ سایت‌های پر بازدید در فروش بک لینک‌ها را مسدود کند.

امروزه ما در نقطه‌ای هستیم که فقط راه‌های ارتباطی موسوم به " کلاه‌سفید" برای گوگل با اهمیت، مفید، مؤثر و بی‌خطر بوده و اساساً نشدنی-ناشدنی است که بتوانیم به‌ طور گذرا بک لینک‌های جعلی را در وب‌ سایت‌های مبلغ ثبت کرده و وضعیت سئوی سایت خود را بهبود بخشیم. اینک راه‌های هوشمندانه‌ای برای اتمام این پیشه هستی دارد که امکان کسب موفقیت در زمینه‌ی سئو را به یک وب‌سایت می‌دهند.

بک لینک‌ها گرد از قدیمی‌ترین روش‌های فهم گوگل از سطح کیفی یک تارنگار است. درواقع معنی توصیه دادن آدرس یک وب‌سایت بدست وب‌سایت‌های دیگر ازنظر موتورهای جستجو مفید و کاربردی بودن آن است.
مؤثرترین این راه‌ها به شرح زیر است :

1) قرار دادن پست مهمان در وبلاگ‌های پر بازدید

چندی قبل گوگل در خصوص پست‌های مهمان به وبلاگ‌های پذیرنده یادآوری دیتا بود. البته این آگاهانیدن برای زمانی بود که اغلب افراد از مطالب تکراری و کپی شده‌ی دیگران بهره‌گیری کرده و آن را به نام خویش ثبت می‌کردند. ولی هنوز هم پست‌های با کیفیت بالا که حقیقتاً مقاله‌های مفید و دست اولی باشند یکی از استراتژی‌های سئو است. شیوه‌ی شغل به این چهره است که ابتدا یک وبلاگ پر بازدید که حوزه‌ی کاری‌اش پیوسته با کسب‌ و شغل شما باشد را برگزیدن کرده و برای آن محتوای دست ‌اول فرآوری می‌کنید. وبلاگ پذیرنده موظف است مطلب شما را تا مدت ‌زمان مشخصی روی صفحه‌ی خویش و با اسم نشانی وب ‌سایت شما منتشر کند. این ‌یکی از روش‌های زیاد مؤثر ایجاد بک لینک یک‌ طرفه به وب‌سایت یا وبلاگ شما است و شمردن بازدید و شدامد مفید سایت را بالا خواهد برد.

2) طراحی اینفوگرافیک‌های مفید

اینفوگرافیک با کیفیت گرد از مؤثرترین راه‌های به دست آوردن بک لینک است. آنچه واقعاً به آن بیچارگی دارید یک اینفوگرافیک با کیفیت و آموزنده است. برای این شغل با یک طراح خبره وارد مذاکره شوید و از او بخواهید اینفوگرافیک‌های علمی و کاربردی برپایی کند. سپس می‌توانید با وبلاگ نویسانی که شکیبیدن بیشتری می‌دهید به علت یکسان بودن حوزه‌ی کاریشان به اینفوگرافیک شما در وبلاگ یا وب‌سایتتان لینک بدهند، پیشنهاد مشارکت بدهید. به ‌این ‌ترتیب اینفوگرافیک شما از چندین و چند مسیر برای وب‌سایتتان ورودی دریافت خواهد کرد. اینفوگرافیک یکتا راه‌های برپایی بک لینک‌های باکیفیت و سئوی وب‌سایت است.

با طراحی اینفوگرافیک‌های سودمند و باکیفیت می‌توانید از وبلاگ‌هایی که حوزه‌ی کاریشان با مجموعه‌ی شما گرد است بک لینک دریافت کنید.
 

3) کامنت گذاشتن در دیگر وبلاگ‌ها

برای این‌که بتوانید با کامنت قراردادن یا در دیگر وبلاگ‌ها برای وبلاگ خویش ورودی فراهم کنید باید صاحب یک وبلاگ موفق باشید. بسیاری از وبلاگ‌ها به این سوژه که چه وبلاگی برای پست آن‌ها کامنت گذاشته است بهاداده و نام آن‌ها را در لیست مخصوصی به اسم " کامنت گذاران" پیمان می‌دهند. به‌این‌ترتیب ورودی تارنگار شما به خاطر مهم بودنتان افزایش ترافیک سایت  پیدا می‌کند و بارها از لینکی که در فهرست کامنت گذاران تارنگار موجود است کلیک می‌شوید. به ‌این ‌ترتیب در هر صفحه‌ی یک تارنگار برای خویش بک لینک فراهم کرده‌اید.

4) برگزاری مسابقات در وبلاگ

یکی از راه‌های ایجاد بک لینک برنامه‌ریزی برای یک مسابقه در تارنگار است. این پیکار می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند عکاسی، طراحی، حکایت کوتاه یا هر موضوع دیگری باشد و باید برای برنده‌ی آن یک جایزه‌ی ویژه در عقیده بگیرید. بعد از طرح اولیه و آماده‌سازی جزئیات و شرایط شرکت در پیکار از وبلاگ‌های سایر بخواهید شما را در این مقوله حمایت کرده و برای این مسابقه تبلیغ کنند. به ‌این ‌ترتیب خواهید دیدن که در مدت‌ زمان اختصار مراجعه به تارنگار تا چه حدی افزایش پیدا می‌کند. البته اصل راستی-راستگویی را از یاد نبرید و کران در باره شرکت‌کنندگان و زمانی ‌که برای شرکت در مسابقه گذاشته‌اند ارزش قائل بوده و جوایزی که قول داده‌اید به برندگان اهدا کنید تا به اصل اعتبار وبلاگتان آسیبی وارد نشود.

در وبلاگ خویش یک مسابقه‌ی راستین راه‌اندازی کنید و از وبلاگ‌های سایر بخواهید در شناسایی آن به شما کمک کنند. این‌یکی از راه‌های زودبازده برپایی بک لینک است.
 

5) استفاده از لینک‌های داخلی

برای این طریق از بک لینک سازی ابزارهایی وجود دارد که می‌توانند به ‌صورت خودکار لینک‌های درونی را در وبلاگ شما برقرار کنند، مخصوصاً اگر از WordPress برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کرده باشید این شغل زیاد ساده‌تر خواهد بود. لینک‌های داخلی یک عامل بسیار کلیدی برای داشتن یک وبلاگ کامیاب است. کافی است از متن‌هایی کاربرد کنید که وابستگی موضوعی با یکدیگر داشته و در جایی کاملاً به هم پیوسته باشند. اشاراتی همچون " می‌توانید مطالب پیوسته به این نوشتار را در این تقسیم بخوانید" نمونه‌ای از برپایی بک لینک داخلی است. به ‌این ‌ترتیب با برپایی یک ساختار خوب می‌توانید به کاربران کمک کنید الی مطالب مرتبط به هم را ساده‌تر پیدا کنند و هم بک لینک‌های داخلی را افزایش دیتا و در پایان روی سئوی وب‌سایت خویش مؤثر بوده‌اید.

یکی از نکاتی که درباره بک لینک‌های داخلی باید در نظر داشته باشید این است که لینک‌های داخلی برای هر صفحه باید زیر 100 عدد باشد لغایت گوگل قابلیت جستجوی خویش را از دست نداده و به وب‌سایت ازنظر سودمند و کاربردی بودن رتبه‌ی بهتری اعطا کند.