قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

Imatag با واترمارک نامرئی از عکس‌ها محافظت می‌کند

همواره یکی از دغدغه‌ی عکاسان حرفه‌ای و سازمان‌ها، دزدیده شدن و استفاده غیر قانونی از آثار آن‌ها در جاهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و ... است. اما وب‌سایت Imatag با اعمال یک واترمارک نامرئی روی عکس‌ها، نگرانی عکاسان و سازمان‌ها را کاهش می‌دهد.

با توجه به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی گوگل برای پاک‌ کردن واترمارک‌ تصاویر و تکنولوژی‌های هوشمند افزایش رزولوشن عکس (Upscaling) مانند «EnhanceNet»، روش‌هایی مانند استفاده از واترمارک‌های قابل رؤیت روی عکس یا آپلود تصاویر با رزولوشن پایین، دیگر مانند گذشته برای حفاظت از عکس‌های باارزش عکاسان در برابر دزدیده شدن، کافی نیست.

واترمارک‌گذاری نامرئی یک پاسخ کارآمد به این روش‌های دزدی پیشرفته است. Imatag سرویس جدیدی است که می‌تواند یک واترمارک نامرئی و پاک‌نشدنی به عکس‌ها اضافه کند؛ بدون اینکه کوچک‌ترین تأثیری بر کیفیت عکس بگذارد.‌ این قابلیت به عکاسان و سازمان‌ها کمک می‌کند آثار خود را دنبال کنند و هر وقت ببینند عکس‌هایشان به‌صورت غیرقانونی پرینت ‌شده یا در وب قرار گرفته است، ادعای حق مالکیت کنند.

در وب‌سایت Imatag، یک دموی آنلاین وجود دارد که می‌توانید عکس خود را آن‌جا آپلود کنید، کیفیت بصری عکس واترمارک‌شده را بررسی و توانایی واترمارک را ارزیابی کنید. می‌توان برای بررسی این موضوع که با چه مقدار تغییر در عکس، الگوریتم Imatag توانایی تشخیص واترمارک نامرئی را از دست‌ می‌دهد، مقیاس عکس را تغییر دهید و آن را کراپ یا فشرده کنید.

راه دیگر برای تست این سیستم، ساختن یک حساب کاربری رایگان در این وب‌سایت است که یک گیگابایت فضا برای آپلود عکس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عکس‌هایی که آپلود‌ می‌شوند، واترمارک‌گذاری و در وب‌سایت به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شوند؛ مگر اینکه آن‌ها را برای عموم قابل رؤیت کنید؛ سپس می‌توانید عکس واترمارک‌ شده را دانلود و با نرم‌افزار ویرایش عکس مورد علاقه‌ی خود ویرایش کنید و با آپلود مجدد آن در وب‌سایت، توانایی سیستم را در تشخیص واترمارک ارزیابی می‌کنید.

با انجام چندین تست مختصر که تعدادی عکس مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد تغییراتی که در عکس صورت می‌گیرد تا واترمارک نامرئی را غیر قابل تشخیص کند، آن‌قدر قوی هستند که عکس را غیر قابل استفاده می‌کنند. اگر عکاسی این ابزار را برای کسب‌و‌کار خود مفید می‌داند ولی یک گیگابایت فضای رایگان وب‌سایت پاسخگوی نیاز وی نیست، می‌تواند با پرداخت ماهیانه ۱۰ یورو حق اشتراک، صاحب ۱۰۰ گیگابایت فضا شود. بسته‌های ویژه نیز برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت Imatag مراجعه کنید.

افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت یگانه از اصلی ترین کارهایی است که هر صاحب سایتی باید به آن اهمیت دهد. در واقع اگر شما صاحب هر کسب و کار آنلاینی هستید باید در صدد بالا بردن بازدید سایت خود باشید. فرقی نمی کند چه خدمات و محصولاتی را ارائه می کنید، در هر صورت باید به اندیشه بالا بردن بازدید سایت تان باشید. کاملا مشخص است که شدامد هر سایتی جزئی از سرمایه آن است.

اگر سایت شما از هر لحاظی هم عالی باشد، الی زمانی که شدامد خوبی گرفتن نکند نمی تواند شما را به درآمد زایی نکویی برساند. علت عمده ناکامی بسیاری از کسب و کارهای آنلاین هم نداشتن ترافیک کافی است. همین حال که تارنما هایی وجود دارند که از هر لحاظی با کیفیت هستند ولی مشکل اصلی آن ها دیده نشدنشان است. در واقع مدیران این سایت ها در بالا بردن شدامد سایت خویش ناتوان هستند و به خوبی نمی توانند یومیه ترافیک راستین و هدفمندی را روانه سایت خویش کنند.

در این نوشتار منظور داریم طریق هایی را به شما معرفی نماییم که به راحتی بتوانید ترافیک واقعی و هدفمندی را به سایت خود جذب کنید. طریق هایی که در این نوشتار مطرح می شوند اکثراً بر پایه تولید محتوای هدفمند هستند و هر کدام از آن‌ها به تنهایی می تواند چندین مساوی بازدید سایت شما را افزایش دهد. فقط کافی است به آن ها عمل کنید لغایت از جذب ترافیک هدفمند بالا لذت ببرید. پس اگر شما هم دانستن می کنید در تکنیک های افزایش ورودی گوگل  خویش مشکل دارید در این نوشتار جامع به اتفاق ماا باشید. با خواستن این مقاله پرداخت خرج های اضافی برای افزایش بازدید سایت تان را به کلی فراموش خواهید کرد.

روش های افزایش بازدید سایت به چهره رایگان
۱-نوشتن مقالات پر بازدید
اولین روشی که می توانید برای افزایش فوق‌العاده بازدید سایت خود متعلق به استفاده کنید، نوشتن مقالاتی است که در پهنه کاری شما طرفدار زیادی دارند.

بسیاری از افراد اندیشه می کنند که پیشه درست، نگارش مطلب فقط در گستره کاری خودشان است و چون تعداد صفحات سایت آن ها زیاد می شود باید ترافیک سایت شان هم روز به روز افزایش پیدا کند. چنانچه اصلا اینگونه نیست! مقاله ای که می نویسید باید با هدف خاصی نوشته شود و از کل مهم‌تر اینکه باید جست و جوی فوقانی در ماه داشته باشد. برای این پیشه باید واژه ها و عباراتی که سرچ فوقانی دارند را شناسایی کنید و مقالات خود را درباره آن ها بنویسید.

برای پیدا کردن عبارات و کلماتی که سرچ بالایی دارند می توانید از ابزارهای Google Trends و Google Keyword Planner استفاده کنید. بعضی وقت ها هم سری به گوگل وب مستر تولز سایت خود بزنید و به سرنوشت search analytics مراجعه کنید. از این روش می توانید عباراتی که جست و جوی بالایی دارند را پیدا کنید. اگر سایت شما در آن عبارات پر بازدید رتبه بدی دارد باید تند دست به شغل شوید و روی آن ها تمرکز کنید الی سایت شما در آن ها هم به صفحه نخست گوگل بیاید.

به عنوان مثال در حوزه کاری ما عبارات “کسب درآمد اینترنتی” و “کسب درآمد از اینترنت” بدست کاربران جست و جوی زیادی می شود. شما هم باید این نوع عبارات و کلمات پر پیرو در پهنه کاری خودتان را پیدا کنید و در مورد آن ها مقالات کاملی بنویسید، به‌طوری که در نتایج جست و جو رتبه بالایی اخذ کنند.

نکته مهم دقیقاً همین است که باید طوری محتوا بنویسید و آن را سئو کنید که بتواند رتبه نکویی بگیرد. یکتا از راه هایی که می توانید رتبه‌گیری مقاله خود را تا کران زیادی تضمین کنید این است که مقاله شما کامل تر از بقیه باشد. پیش از نگارش نوشتار باره عقیده نخست به نتایج جست و جو در آن عبارت نگاهی بیاندازید، مقالاتی که قبلا بدست اشخاص سایر تألیف شده اند را ببینید در چه حدی است و هر چه که بود شما قوی تر و کامل تر متعلق به ها بنویسید. اگر اینگونه عمل کنید مطمئن باشید می‌توانید با نوشتن مقالات کم هم شدامد یومیه بسیار فوقانی را از طریق گوگل اخذ کنید.

۲-تولید و انتشار ایبوک های ویروسی
نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا ایبوک اصلا پیشه سختی نیست. به راحتی می توانید دقیقا همان مقالاتی که در سایت خود منتشر می کنید و برای شما ارزشمند هستند را به کتاب الکترونیکی تبدیل و دوباره منتشرشان کنید.

خب چرا باید این شغل را انجام دهید؟ به خاطر انتشار آن‌ها. چراکه ایبوک‌ها قابلیت ویروسی شدن را دارند. سایت های بزرگ و پر بازدیدی مشابه takbook.com و ketabesabz.com که بازدید روزانه بسیار فوقانی دارند، کتاب شما را به صورت مجانی در سایت خود منتشر می کنند. زمانی که شما ایبوک خود را در این سایت ها منتشر می کنید افراد بسیاری به آن دسترسی دارند و آن را دانلود می کنند. جالب این جاست که این سایت ها علاوه بر منتشر کردن ایبوک رایگان شما در سایت خود، در کانال تلگرام و اپلیکیشن موبایلی خویش نیز منتشر می کنند و این برای شما ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. نکته مهم این است که اگر ایبوک شما کاربردی و مفید باشد به شدت ویروسی می شود. زمانی هم که ای بوک شما ویروسی شود و سایت های زیادی آن را در سایت خود قرار دهند افراد زیادی با نام و کسب و کار شما آشنا می شوند و مطمئناً بسیاری از آن ها به سایت شما رجوع می کنند.

گزارش دنیای اینترنت تا ژانویه ۲۰۱۹؛ از سایت‌های برتر تا شمار کاربران ایرانی اینستاگرام

دو مؤسسه‌ی بزرگ وی‌آرسوشال و هوت‌سوییت چند روز پیش به‌صورت رسمی، جدیدترین گزارش مربوط به دنیای اینترنت را منتشر کردند. این گزارش به‌وضوح نشان می‌دهد که روزانه به‌طور میانگین، بیش از نیم میلیون نفر بر شمار کاربران اینترنت افزوده می‌شود که در نوع خود بسیار درخورتوجه است.

شمار کاربران اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با افزایش رو‌به‌رو شده است؛ تا حدی که طبق آمار منتشره، از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ تاکنون، همه‌روزه بیش از یک میلیون نفر برای اولین‌بار به دنیای اینترنت متصل شده‌اند. البته افزایش شمار کاربران، تنها به خود اینترنت منتهی نمی‌شود و به‌طور کلی شبکه‌های اجتماعی نیز رشد خوبی را از لحاظ کاربران تجربه کرده‌اند.

آمار کلی دنیای اینترنت تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹
جمعیت کلی جهانتعداد کاربران موبایلتعداد کاربران اینترنتتعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعیتعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی

۷.۶۷۶ میلیارد نفر

(رشد ۱.۱ درصدی طی یک سال اخیر میلادی، معادل ۸۴ میلیون نفر)

۵.۱۱۲ میلیارد نفر

(رشد ۲ درصدی طی یک سال اخیر میلادی، معادل ۱۰۰ میلیون نفر)

۴.۳۸۸ میلیارد نفر

(رشد ۹.۱ درصدی طی یک سال اخیر میلادی، معادل ۳۶۷ میلیون نفر)

۳.۴۸۴ میلیارد نفر

(رشد ۹ درصدی طی یک سال اخیر میلادی، معادل ۲۸۸ میلیون نفر)

۳.۲۵۶ میلیارد نفر

(رشد ۱۰ درصدی طی یک سال اخیر میلادی، معادل ۲۹۷ میلیون نفر)

قبل از نگاهی دقیق‌تر به بخش‌های مختلف، بهتر است آمار کلیدی را ذکر کنیم تا بفهمیم میزان رشد کاربران اینترنت به‌ چه‌ صورت بوده است. بر این اساس تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹، تعداد کاربران موبایلی ۵.۱۱ میلیارد نفر اعلام شده است و با مقایسه‌ای کوتاه، متوجه رشد ۱۰۰ میلیون‌ نفری (۲ درصدی) نسبت به سال پیش می‌شویم.

از طرفی، تعداد کاربران اینترنت به ۴.۳۹ میلیارد نفر رسیده و این رقم در مقایسه با ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸، به‌میزان ۳۶۶ میلیون نفر (۹ درصد) رشد داشته است.

آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

روزانه به‌طور میانگین، نیم میلیون نفر به تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود

همچنین امروزه به‌طور کلی ۳.۴۸ میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این رقم در مقایسه با سال پیش، به‌میزان ۲۸۸ میلیون نفر (۹ درصد) رشد داشته است. نهایتا به تعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی می‌رسیم که رقم ۳.۲۶ میلیارد نفر برای آن اعلام شده است؛ تعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال پیش، ۲۹۷ میلیون نفر بیشتر شده که از رشد بیش از ۱۰ درصدی آن حکایت دارد.

همان‌طور که قبلا پیش‌بینی کرده بودیم، در بازه‌ی بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی، شمار کاربران اینترنت رشد چشم‌گیری داشت، البته این رشد فقط به اینترنت منتهی نشد و به‌طور کلی رشد بسیار درخورتوجهی را در عرصه‌ی دیجیتال شاهد بودیم.

طی یک سال اخیر میلادی، روند دسترسی افراد به اینترنت تسریع شد و عده‌ی زیادی از مردم برای اولین بار توانستند به این فضا متصل شوند. بر اساس آمار منتشرشده، تعداد کلی کاربران اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، رشدی ۹.۱ درصدی داشته است.

درصد نفوذ اینترنت در مناطق مختلف جهان
نام منطقهدرصد نفوذ اینترنت
آمریکای شمالی۹۵ درصد
اروپای شمالی۹۵ درصد
اروپای غربی۹۴ درصد
اروپای جنوبی۸۸ درصد
اروپای شرقی۸۰ درصد
آمریکای جنوبی۷۳ درصد
اقیانوسیه۶۹ درصد
آسیای غربی۶۶ درصد
آمریکای مرکزی۶۳ درصد
آسیای جنوب‌غربی۶۳ درصد
آسیای شرقی۶۰ درصد
کارائیب۵۱ درصد
آفریقای جنوبی۵۱ درصد
آسیای مرکزی۵۰ درصد
آفریقای شمالی۵۰ درصد
آسیای جنوبی۴۲ درصد
آفریقای غربی۴۱ درصد
آفریقای شرقی۳۲ درصد
آفریقای مرکزی۱۲ درصد

این آمار جدید که از سوی شمار زیادی از منابع معتبر در سراسر دنیا گردآوری شده‌اند، نشان می‌دهند که نرخ رشد کاربران اینترنت معادل بیش از ۱۱ کاربر در هر ثانیه است که نهایتا ما را به رقم شگفت‌انگیز یک میلیون کاربر در طول هر روز می‌رساند. 

این آمار همچنین نشان می‌دهند که با گذر زمان، افراد بیشتری از کشورهای درحال توسعه وارد اینترنت می‌شوند؛ بزرگ‌ترین رشد، به کشور هند مربوط می‌شود؛ ظاهرا تعداد کاربران هندی اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، به‌میزان تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر (بیش از ۲۰ درصد) افزایش یافته است.

در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۶ میلیون ایرانی برای اولین بار به اینترنت متصل شده‌اند

جمهوری اسلامی ایران در رده‌ی پنجم جدول زیر جای دارد و بر اساس آمار جدید، تعداد کاربران ایرانی اینترنت طی سال گذشته، بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش یافته است.

این ارقام بزرگ نشان می‌دهند که کشور هند بیش از یک چهارم رشد کاربران اینترنت را طی سال اخیر میلادی به‌ خود اختصاص داده است. به‌طور کلی مناطق آسیا و اقیانوسیه ۵۵ درصد از نرخ رشد امسال را به‌تصاحب خود درآوردند؛ نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، رشد ۵۰ میلیون نفری تعداد کاربران چینی اینترنت طی یک سال اخیر بوده است.

میزان رشد کاربران اینترنت در کشورهای مختلف طی یک سال اخیر میلادی (این جدول تنها شامل ۱۰ مورد اول است)
ردیفنام کشورمیزان رشد کاربران اینترنت
۱هند۹۷٬۸۸۵٬۰۱۱ نفر (۲۱ درصد)
۲چین۵۰٬۶۶۶٬۱۵۵ نفر (۶.۷ درصد)
۳ایالات متحده‌ی آمریکا۲۵٬۳۷۹٬۸۹۵ نفر (۸.۸ درصد)
۴اندونزی۱۷٬۳۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۳ درصد)
۵جمهوری اسلامی ایران۱۶٬۲۴۱٬۸۷۷ نفر (۲۹ درصد)
۶اوکراین۱۵٬۳۲۵٬۰۵۴ نفر (۶۰ درصد)
۷تانزانیا۱۴٬۵۶۰٬۸۹۸ نفر (۱۷۳ درصد)
۸ایتالیا۱۱٬۴۹۰٬۷۳۱ نفر (۲۷ درصد)
۹بنگلادش۱۰٬۱۵۸٬۰۰۰ نفر (۱۲ درصد)
۱۰برزیل۹٬۹۴۶٬۴۵۰ نفر (۷.۲ درصد)

شاید تعجب‌برانگیزترین موضوع، به قرارگیری آمریکا در رده‌ی سوم جدول مربوط شود. گرچه بر اساس آمار سال گذشته، نرخ نفوذ اینترنت در بین آمریکایی‌ها معادل ۸۸ درصد است، اما ظاهرا بر تعداد کاربران آمریکایی اینترنت روزبه‌روز افزوده می‌شود. تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹، تعداد کاربران آمریکایی اینترنت به ۳۱۰ میلیون نفر رسیده است (معادل نرخ نفوذ ۹۵ درصد).

در همین‌حین، میزان رشد اینترنت در بین کشورهای آفریقایی نیز درخورتوجه بوده است. گرچه اینترنت در بسیاری از این کشورها هنوز در مراحل اولیه‌اش است، اما همین‌که این افراد به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند خودش نکته‌ی بسیار مثبتی به‌شمار می‌آید. 

مک بوک پرو ۱۳ ۲۰۱۸ / Macbook Pro 13 2018

جمعیت کاربران اینترنت در عرض پنج سال، بیش از ۷۵ درصد رشد داشته است

این ارقام رشد سالانه در نوع خود بسیار تحسین‌برانگیز هستند، اما وقتی میزان رشد را در طی مدت‌زمانی طولانی‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم، نتایج حتی جالب‌تر هم می‌شوند. در جدیدترین شماره از گزارش دنیای اینترنت، میزان رشد کاربران در طول چند سال اخیر نیز اعلام شده است که ما را به نتایجی جالب‌توجه می‌رساند. 

بر این اساس، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۱.۹ میلیارد نفر بر شمار کاربران اینترنت افزوده شده است که رقمی اعجاب‌انگیز به‌شمار می‌آید و رشد سریع اینترنت را در بین ملت‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد؛ به‌عبارتی دیگر، طی تنها پنج سال، بیش از ۷۵ درصد به‌جمعیت کاربران اینترنت افزوده شده است. نکته‌ی جالب دیگر اینکه تعداد کاربران فعلی (۴.۳۹ میلیارد نفر) بیش از دو برابر تعداد کاربران در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۲ میلادی (۲.۰۸ میلیارد نفر) است.

تعداد کاربران اینترنت طی سال‌های اخیر
سالتعداد کاربرانمیزان رشد کاربران طی یک سال (به‌ درصد)
۲۰۱۴۲٬۴۸۵ میلیارد نفر-
۲۰۱۵۳٬۰۰۸ میلیارد نفر۲۱ درصد
۲۰۱۶۳٬۴۲۹ میلیارد نفر۱۴ درصد
۲۰۱۷۳٬۷۷۳ میلیارد نفر۱۰ درصد
۲۰۱۸۴٬۰۲۱ میلیارد نفر۶.۶ درصد
۲۰۱۹۴٬۳۸۸ میلیارد نفر۹.۱ درصد

در همین‌ زمینه بد نیست اشاره کنیم که شبکه‌ی جهانی وب یا به‌عبارتی بهتر، وب جهان‌گستر (World Wide Web) امسال ۳۰‌ ساله شد. به‌علاوه، نحوه‌ی اتصال و تعامل بسیاری از افراد با اینترنت، امروزه از طریق راه‌هایی نظیر اپلیکیشن‌های آنلاین صورت می‌پذیرد. داده‌های منتشره از سوی مؤسسه‌ی ITU نشان می‌دهد که در حدود ۱۶ سال طول کشید تا شمار کاربران اینترنت مرز یک میلیارد نفر را رد کند، اما تنها ۶ سال بعد، این شمار به دو میلیارد نفر رسید.

داده‌های اخیر حاکی از آن است که امروزه افزایش میلیاردی کاربران اینترنت، به‌صورت میانگین هر ۲.۷ سال یک‌بار به‌وقوع می‌پیوندد. البته فراموش نکنیم که این نرخ رشد، پایدار و همیشگی نیست و حتی ممکن است روند سریع‌تری نیز به‌ خود بگیرد.

از این بحث که گذر کنیم، به سهم دستگاه‌‌های موبایلی از اینترنت می‌رسیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر، سهم دستگاه‌‌های موبایلی که مردم از آن‌ها برای اتصال به اینترنت استفاده کرده‌اند، رشد چشم‌گیری داشته است.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

انسان‌ها به‌طور میانگین در طول هر سال، ۱۰۰ روز را به اینترنت اختصاص می‌دهند

به‌طور میانگین، کاربران اینترنت در دنیا ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه از زمان هر روز خود را صرف اینترنت می‌کنند. گرچه این رقم نسبت به سال پیش (۶ ساعت و ۴۹ دقیقه) اندکی افت کرده است، اما در هر صورت رقم بسیار بالایی به‌‌ حساب می‌آید و نگران‌کننده است

زمانی که ما انسان‌ها پای اینترنت می‌گذاریم به‌مرور در حال افزایش است. صرف‌ روزانه بیش از ۶ و نیم ساعت پای اینترنت، یعنی ما در طول هر سال تقریبا ۱۰۰ روز را صرف اینترنت می‌کنیم. همین رقم را به تمامی ۴.۴ میلیارد نفر کاربر اینترنت تعمیم دهید تا به‌عمق ماجرا پی ببرید. ارقامِ به‌دست آمده در یک کلام شگفت‌انگیزند.

خبر خوب اینجا است که به‌طور کلی سرعت اینترنت در سراسر دنیا روندی صعودی دارد و این یعنی می‌توانیم در مدت‌زمانی کمتر به اهداف خود در فضای آنلاین دست پیدا کنیم. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سرعت اینترنت موبایلی طی یک سال اخیر به‌طور میانگین به‌میزان ۱۸ درصد رشد داشته؛ به‌علاوه، سرعت اینترنت ثابت با افزایشی اندک مواجه شده است.

در حال حاضر، ۱۲ کشور از اینترنت ثابت با سرعت دانلود بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره می‌برند، از طرفی ۱۰ کشور دارای سرعت اینترنت موبایلی بالای ۵۰ مگابیت بر ثانیه هستند. 

سرعت عمل

فهرست کشورهایی که دارای پرسرعت‌ترین اینترنت در دنیا هستند
کشورهایی که پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت را ارائه می‌دهندکشورهایی که پرسرعت‌ترین اینترنت موبایلی را ارائه می‌دهند
۱. سنگاپور (سرعت دانلود ۱۹۰.۹ مگابیت بر ثانیه)۱. کانادا (سرعت دانلود ۶۳.۱ مگابیت بر ثانیه)
۲. هنگ کنگ (سرعت دانلود ۱۶۱.۴ مگابیت بر ثانیه)۲. سنگاپور (سرعت دانلود ۶۱ مگابیت بر ثانیه)
۳. کره‌ی جنوبی (سرعت دانلود ۱۱۹.۶ مگابیت بر ثانیه)۳. استرالیا (سرعت دانلود ۵۶.۵ مگابیت بر ثانیه)
۴. ایالات متحده‌ی آمریکا (سرعت دانلود ۱۰۹.۵ مگابیت بر ثانیه)۴. هلند (سرعت دانلود ۵۵.۱ مگابیت بر ثانیه)
۵. کانادا (سرعت دانلود ۱۰۸.۸ مگابیت بر ثانیه)۵. کره‌ی جنوبی (سرعت دانلود ۵۱ مگابیت بر ثانیه)
۶. سوئد (سرعت دانلود ۱۰۶.۴ مگابیت بر ثانیه)۶. بلژیک (سرعت دانلود ۵۰.۲ مگابیت بر ثانیه)
۷. سوئیس (سرعت دانلود ۱۰۴.۲ مگابیت بر ثانیه)۷. امارات متحده‌ی عربی (سرعت دانلود ۴۸.۱ مگابیت بر ثانیه)
۸. اسپانیا (سرعت دانلود ۱۰۲.۴ مگابیت بر ثانیه)۸. سوئیس (سرعت دانلود ۴۷.۵ مگابیت بر ثانیه)
۹. فرانسه (سرعت دانلود ۹۷.۹ مگابیت بر ثانیه)۹. دانمارک (سرعت دانلود ۴۷.۳ مگابیت بر ثانیه)
۱۰. ژاپن (سرعت دانلود ۹۱.۹ مگابیت بر ثانیه)۱۰. سوئد (سرعت دانلود ۴۶.۵ مگابیت بر ثانیه)

در هیچ‌یک از فهرست‌های بالا، نامی از ایران به‌چشم نمی‌خورد

سنگاپور با داشتن سرعت اینترنت ثابت معادل تقریبا ۱۹۱ مگابیت بر ثانیه، رتبه‌ی اول جدول را در بخش اینترنت ثابت از آن خود می‌کند. این رقم، در حدود ۵۰ درصد بیشتر از سرعت اینترنت در کشوری مثل ونزوئلا است. از طرفی، کانادا در رتبه‌ی نخست جدول بخش پرسرعت‌ترین اینترنت‌های موبایلی جای می‌گیرد. 

نکته‌ی جالب‌توجه اینجا است که در ۴۴ کشور از مجموع ۱۱۷ کشور، میانگین سرعت اینترنت موبایلی بیشتر از میانگین سرعت اینترنت ثابت به‌شمار می‌آید، حتی در ۱۰ مورد از این کشورها، سرعت اینترنت موبایلی بیش از دو برابر بالاتر از سرعت اینترنت ثابت است.

هواوی نوا 3 / Huawei Nova 3

سرویس‌های شرکت آلفابت، محبوب‌ترین‌های اینترنت هستند

سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که مردم روزانه ۶ و نیم ساعت در اینترنت بیشتر از چه وبسایت‌هایی بازدید می‌کنند؟ همانطور که می‌شد انتظار داشت، گوگل چه از لحاظ آمار سیمیلاروب و چه از لحاظ آمار الکسا، در رتبه‌ی نخست برترین وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد. دیگر پلتفرم بزرگ شرکت آلفابت یعنی یوتیوب نیز در رتبه‌ی دوم جای می‌گیرد. 

چه در سیمیلاروب و چه در الکسا، شبکه‌های اجتماعی سهم مهمی از بازدید روانه‌ی مردم را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی جالب این است که توییتر با وجود کاهش نسبی کاربرانش طی چند وقت اخیر، همچنان در بین برترین وبسایت‌ها قرار دارد.

محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان از نگاه آمار سیمیلاروب
ردیفنام وب‌سایتمیانگین زمانی که هر کاربر در طول روز در این سایت صرف می‌کند
۱Google.com۹ دقیقه و ۱۲ ثانیه
۲Youtube.com۲۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه
۳Facebook.com۱۱ دقیقه و ۴۴ ثانیه
۴Baidu.com۶ دقیقه و ۵۳ ثانیه
۵Wikipedia.org۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه
۶Yahoo.com۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه
۷Twitter.com۹ دقیقه و ۱۴ ثانیه
۸Yandex.ru۱۰ دقیقه و ۴۳ ثانیه
۹Instagram.com۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه

با نگاهی به جداول متوجه می‌شویم که سایت‌های مبتنی بر تجارت الکترونیک طی یک سال اخیر میلادی توانسته‌اند رشد خوب و پیوسته‌ای را تجربه کنند. در واقع در رتبه‌بندی الکسا، پنج سایت تجارت الکترونیک در بین ۲۰تای برتر جای دارند. همچنین، پلتفرم‌های چینی نیز توانسته‌اند عملکرد قابل‌قبولی داشته باشند؛ برای مثال، امروزه ترافیک جهانی Taobao و Tmall بیشتر از سایت آمازوناست.

محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان از نگاه آمار الکسا
ردیفنام وب‌سایتمیانگین زمانی که هر کاربر در طول روز در این سایت صرف می‌کند
۱Google.com۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه
۲Youtube.com۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه
۳Facebook.com۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه
۴Baidu.com۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه
۵Wikipedia.org۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه
۶QQ.com۴ دقیقه
۷Taobao.com۷ دقیقه و ۵۵ ثانیه
۸Tmall.com۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه
۹Amazon.com۸ دقیقه و ۹ ثانیه
۱۰Yahoo.com۴ دقیقه و ۱ ثانیه

هرچه زمان می‌گذرد، نقش ویدیو در دنیای اینترنت پر‌رنگ‌تر می‌شود و مردم بهای بیشتری به آن می‌دهند. میزان جستجوی جهانی عبارت Video در گوگل طی سال اخیر میلادی به‌میزان ۳۰ درصد رشد داشته است. مؤسسه‌ای معتبر اخیرا گزارش داده است که ۹۲ درصد از کاربران اینترنت، هر ماه به‌تماشای ویدیو می‌نشینند، یعنی بیش از ۴ میلیارد نفر. جالب‌ است بدانید که امروزه حدودا ۶ میلیارد نفر در سراسر دنیا به تلویزیون دسترسی دارند.

آمار نشان می‌دهد که کاربران بیشتر از هر چیز دیگری، به‌تماشای ویدیوهای کوتاه آنلاین علاقه دارند؛ همچنین، تماشای پخش زنده‌ی بازی‌های ویدیویی نیز یکی دیگر از علایق کاربران به‌شمار می‌آید. تماشای تورنومنت‌های مربوط به ورزش‌های الکترونیکی نیز در همین دسته جای می‌گیرد.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

امروزه ۳.۵ میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

در ادامه به آمار مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌رسیم. بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های دقیق، تعداد کاربران جهانی شبکه‌های اجتماعی تا ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ به‌تقریبا ۳.۵ میلیارد نفر رسیده است که از این میزان، ۲۸۸ میلیون نفر کاربر جدید به‌شمار می‌آیند و طی ۱۲ ماه اخیر اضافه شده‌اند. این یعنی امروزه میزان نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین جوامع جهانی، به ۴۵ درصد رسیده است.

با این‌همه، در مناطق مختلف دنیا، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکسان نیست. درواقع در برخی بخش‌های قاره‌ی آفریقا، میزان نفوذ شبکه‌های اجتماعی هنوز عددی تک‌رقمی به‌شمار می‌آید.

بر اساس آمار، بیشترین نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین جوامع، به آمریکای شمالی و آسیای شرقی مربوط می‌شود (۷۰ درصد). این آمار برای بخش غربی آسیا معادل ۵۴ درصد است. در ضمن، کمترین نفوذ شبکه‌های اجتماعی به شرق و مرکز آفریقا (به‌ترتیب با ۸ و ۷ درصد) مرتبط می‌شود.

مک بوک پرو ۱۳ ۲۰۱۸ / Macbook Pro 13 2018

با وجود همه‌ی محدویت‌ها، شمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی سیری صعودی دارد

طی ۱۲ ماه اخیر، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین، بیشتر از هر جای دیگری افزایش یافته است. در واقع طی این بازه‌ی زمانی، ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان چین برای اولین‌بار وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند که رقمی درخورتوجه به‌شمار می‌آید.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد نفر در چین، امروزه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند؛ البته این امکان نیز وجود دارد که برخی از افراد چندین حساب کاربری داشته باشند. هند هم رشد درخورتوجهی داشته است. طبق آمار، طی یک سال اخیر میلادی، ۶۰ میلیون نفر از ساکنان هند برای اولین‌بار وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

با وجود محدودیت‌هایی که برای بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در ایران وجود دارد، اما شمار کاربران ایرانی حاضر در شبکه‌های اجتماعی طی یک سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. 

میزان رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف
ردیفنام کشورتعداد کاربران جدید طی یک سال اخیر میلادی
۱چین۹۵٬۳۲۵٬۰۰۰ نفر (۱۰ درصد)
۲هند۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۲۴ درصد)
۳اندونزی۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۵ درصد)
۴برزیل۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۸ درصد)
۵فیلیپین۹٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۳ درصد)
۶جمهوری اسلامی ایران۷٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۸ درصد)
۶ژاپن۷٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۰ درصد)
۶ویتنام۷٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۳ درصد)
۹مکزیک۵٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۶ درصد)
۱۰نیجریه۵٬۰۰۰٬۰۰۰ (۲۶ درصد)

ایران، ژاپن و ویتنام مشترکاً در رتبه‌ی ششم جای گرفته‌اند

آمار اخیر نشان می‌دهد که طی پنج سال گذشته، محبوبیت شبکه‌های اجتماعی به‌طرز چشم‌گیری زیاد شده است و مردم تمایل بیشتری به آن‌ها نشان داده‌اند. در واقع از سال ۲۰۱۴ تاکنون، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در دنیا تقریبا دو برابر شده است. در حال حاضر ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون نفر، کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند؛ یعنی ۲ میلیارد نفر بیشتر از تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون نفر).

تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر
سالتعداد کاربرانمیزان رشد کاربران طی یک سال (به‌ درصد)
۲۰۱۴۱٬۸۵۷ میلیارد نفر-
۲۰۱۵۲٬۰۷۸ میلیارد نفر۱۲ درصد
۲۰۱۶۲٬۳۰۷ میلیارد نفر۱۱ درصد
۲۰۱۷۲٬۷۹۶ میلیارد نفر۲۱ درصد
۲۰۱۸۳٬۱۹۶ میلیارد نفر۱۴ درصد
۲۰۱۹۳٬۴۸۴ میلیارد نفر۹ درصد

نکته‌ی دیگر در مورد شبکه‌های اجتماعی، به افزایش نسبی سن کاربران بر می‌گردد. آمار نشان می‌دهد که امروزه افرادی که حول‌وحوش ۳۰ سال سن دارند، بیشترین سهم از کاربران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. در واقع افراد ۱۳ تا ۱۷ ساله جمعا ۷ درصد (۴ درصد آقایان و ۳ درصد بانوان)، افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله جمعا ۲۷ درصد (۱۶ درصد آقایان و ۱۱ درصد بانوان)، افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله جمعا ۳۲ درصد (۱۹ درصد آقایان و ۱۳ درصد بانوان) از کاربران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند. سنین بالاتر نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، برای مثال افراد بالای ۶۵ سال نیز ۴ درصد از کاربران را شامل می‌شوند.

در کشوری نظیر اوکراین، ۵۷ درصد از جمعیتِ شبکه‌های اجتماعی را بانوان تشکیل می‌دهند؛ در حقیقت این کشور در این زمینه رکورددار است. از طرفی، بیشترین تعداد کاربران مرد شبکه‌های اجتماعی، به‌ دو کشور یمن و افغانستان مربوط می‌شود (به‌ترتیب با ۸۵ و ۸۴ درصد). در فهرست کشورهایی که در آن‌ها بیشتر اعضای شبکه‌های اجتماعی، آقا هستند، نام کشورهای دیگری نیز نظیر پاکستان، هند و قطر دیده می‌شود.

OnePlus 6T / وان پلاس 6T

۴ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی، بالای ۶۵ سال سن دارند

در بازه‌ی بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، مدت‌زمانی که مردم صرف فضای مجازی کرده‌اند نیز رشد داشته است. گزارش‌های اخیر می‌گویند که امروزه هر فرد به‌طور میانگین، ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه از روز خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کند (این میزان در سال گذشته، ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بود). در مقایسه متوجه می‌شویم که این زمان، حدودا یک‌سوم زمانی است که مردم به‌طور کلی پای اینترنت صرف می‌کنند. 

بدیهی است که در نقاط مختلف جهان، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی با‌ یک‌دیگر متفاوت است. در کشوری مثل ژاپن، میانگین استفاده‌ی روزانه از شبکه‌های اجتماعی به‌تنها ۳۶ دقیقه می‌رسد. در کشورهای دیگری نظیر فیلیپین، مردم بیشتر از هر جای دیگری وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند (به‌طور میانگین روزانه ۴ ساعت و ۱۲ دقیقه).

طی پنج سال اخیر، مدت‌زمانی که مردم به‌‌صورت روزانه صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، به‌طرز درخورتوجهی افزایش یافته است. کاربران در سال ۲۰۱۹ به‌طور میانگین ۴۰ دقیقه بیشتر (نسبت به سال ۲۰۱۴) در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند. 

مدت‌زمانی که مردم به‌صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند
سالمدت‌زمان صرف‌شده در شبکه‌های اجتماعیمیزان رشد طی یک سال (به‌ درصد)
۲۰۱۴۱ ساعت و ۳۷ دقیقه-
۲۰۱۵۱ ساعت و ۴۰ دقیقه۳.۱ درصد
۲۰۱۶۱ ساعت و ۵۲ دقیقه۱۲ درصد
۲۰۱۷۲ ساعت و ۸ دقیقه۱۴ درصد
۲۰۱۸۲ ساعت و ۱۵ دقیقه۵.۵ درصد
۲۰۱۹۲ ساعت و ۱۶ دقیقه۰.۷ درصد

امروزه کاربران به‌طور معمول در ۹ شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارند، البته آن‌ها لزوما به‌صورت ماهانه از همه‌ی آن‌ها استفاده نمی‌کنند و بیشتر روی چند مورد متمرکز هستند. نکته‌ی جالب‌توجه دیگر این است که امروزه مردم برای فعالیت‌های کاری خود نیز استفاده‌ی زیادی از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه می‌شویم که در حدود ۸۰۰ میلیون نفر، از شبکه‌های اجتماعی برای انجام فعالیت‌های کاری بهره می‌گیرند (۲۴ درصد از کل کاربران).

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقاله می‌رسیم، یعنی بررسی محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۹. گرچه طی یک سال اخیر شاهد حواشی بسیار زیادی برای فیسبوک بودیم، اما این پلتفرم همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در واقع تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹، فیسبوک همچنان محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. ظاهرا برخلاف آنچه در رسانه‌ها می‌بینیم، عده‌ی کمی از مردم ترجیح داده‌اند فیسبوک را ترک کنند.

گوگل و مسیری که به سمت سقوط می‌رود

گوگل تقریبا تمام درآمد خود را مدیون تبلیغات است. این سبک درآمدی بسیار پرسود است؛ اما دوران تاریکی در انتظار آن خواهد بود. در این مطلب به بررسی روند تبلیغات گوگل و نشانه‌هایی از پایان درآمد سرشار این شرکت می‌پردازیم.

اولین نشانه‌ها از سقوط سنگ بنیان گوگل زمانی پدیدار شد که آمازون به‌عنوان اولین مقصد جستجو برای محصولات قد علم کرد. علاوه بر آن، تحقیقات در میانه‌های دهه‌ی جاری نشان داد که صنعت تبلیغات آنلاین از جستجوی صرف به سمت کشف عمیق نتایج توسط کاربران در حال تغییر است. این بدان معنا است که کاربران به‌مرور در حال تغییر روند فعالیت در موتورهای جستجو هستند و به تعریف ساده، منابع اصلی جستجوی خود را پیدا کرده‌اند.

علامت دیگر، زمانی نمایان شد که فیسبوک، رقیب اصلی گوگل در تبلیغات آنلاین، با سیستم نمایش تبلیغات در میان فید کاربران، خود را به ترند اول اصلی این صنعت تبدیل کرد. این در حالی بود که گوگل هنوز به بازار تبلیغات در بخش جستجو متکی بود و در آن فعالیت می‌کرد.

شکست گوگل

روند خطرناک برای گوگل و سیستم تبلیغات آنلاین چند سالی است که شروع شده و به نظر می‌رسد مدیران این شرکت هنوز فکری اساسی برای آن نکرده‌اند. به‌‌عنوان مثالی دیگر از خطرناک شدن روند تبلیغات آنلاین، می‌توان سیستم‌عامل اپل یعنی iOSرا عنوان کرد که از سال ۲۰۱۵، قابلیتی جدید برای کاربران فراهم کرده است تا تبلیغات آنلاین را مسدود کنند. آمارنشان می‌داد که دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS، حدود ۷۵ درصد درآمد گوگل از تبلیغات بخش جستجو را تأمین می‌کنند و این قابلیت جدید، باز هم زنگ خطری برای غول جستجوی جهان شد.

یک سال پس از عرضه‌ی قابلیت جدید اپل و با گسترش بیش از پیش فعالیت کاربران در دستگاه‌های موبایل، مسدود کردن تبلیغات نیز در این دستگاه‌ها بیشتر شد. آمار نشان می‌دهد که مسدود کردن تبلیغات موبایل در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل رشد ۱۰۲ درصدی داشته است. در پایان سال ۲۰۱۶، حدود ۱۶ درصد از کاربران موبایل در جهان، تبلیغات آنلاین را مسدود می‌کردند و این آمار در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی آمریکا به ۲۵ درصد رسیده بود. نکته‌ی مهم این که جامعه‌ی آمریکایی ۴۷ درصد از درآمد گوگل را تأمین می‌کرد. از طرفی، کاربرانی که بیش از همه تبلیغات را مسدود می‌کردند، باارزش‌ترین دسته‌ها یعنی افراد ثروتمند و جوانان بودند.

شکست گوگل

کاربران اینترنت از تبلیغات بیزار هستند

با شروع سال ۲۰۱۷، گوگل از تصمیم خود برای ساخت مسدودکننده‌ی تبلیغات درون مرورگر محبوبکروم رونمایی کرد. البته ادبلاکر گوگل تنها تبلیغاتی را که توسط انجمن Coalition for better ads مزاحم تلقی می‌شدند، مسدود خواهد کرد. در نتیجه قابلیت‌های مرورگر مشهور و پرطرفدار گوگل، در مسیر تقویت منبع درآمد اصلی این شرکت (یعنی تبلیغات منتشرشده توسط خودش) حرکت خواهد کرد.

تصمیم و حرکت گوگل در این زمینه، به این شرکت نشان داد که با وجود تلاش برای بهتر کردن تبلیغات، باز هم تعداد کاربرانی که آن‌ها را به‌طور کامل مسدود می‌کنند، در حال افزایش است. به بیان دیگر گوگل شمّه‌ای از اینترنت تمیز بدون تبلیغات را به کاربران نشان می‌داد و آن‌ها بیش از پیش به مسدود کردن کامل تبلیغات تشویق می‌شدند. در نهایت، غول جستجوی جهان به این نتیجه رسید که کاربران نه‌تنها از تبلیغات مزاحم، بلکه از کلیّت تبلیغات اینترنی بیزار هستند.

یکی از پلتفرم‌های اصلی که گوگل تبلیغاتش را در آن نمایش می‌دهد، یوتیوب است. سرویسی که در سال ۲۰۰۶ خریداری و به‌سرعت به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های این شرکت تبدیل شد. اما آمار سال ۲۰۱۵ نشان داد که با وجود یک میلیارد کاربر در ماه، یوتیوب هیچ‌گاه به منبع سوددهی برای گوگل تبدیل نشد. این سرویس ویدیو برای مبارزه با تلاش عظیم کاربران در مسدود کردن تبلیغات، سرویس عضویت برای عدم نمایش تبلیغات را راه‌اندازی کرد که آن هم موفقیت و درآمدزایی چندانی نداشت. مشکلتیوتیوب تا ابتدای سال ۲۰۱۷ هم ادامه داشت. این مشکلات با خروج خیل عظیمی از فروشندگان تبلیغ از این وبسایت بیش از پیش نگران‌کننده شدند.

حتی کاربرانی که از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده نمی‌کردند، یاد گرفته بودند که آن‌ها را نادیده بگیرند. محققان این پدیده‌ی جدید در میان کاربران اینترنتی را «کوری بنری» نامیدند. آمار نشان می‌دهد که کلیک روی تبلیغات بنری به ۰.۰۶ درصد برای هر کاربر کاهش یافته است که ۵۰ درصد از این کلیک‌ها تصادفی بوده‌اند.

تحقیقات روی رفتارهای کاربران، از عدم اعتماد آن‌ها به تبلیغات حکایت داشت. ۵۴ درصد از کاربران به تبلیغات بنری اعتماد نداشتند و ۳۳ درصد از آن‌ها، این تبلیغات را غیر قابل تحمل توصیف کردند. این آمار تصویری ترسناک از آینده‌ی تبلیغات آنلاین نشان داد که از همه مهم‌تر، جایگاه گوگل را در صنعت تضعیف می‌کرد.

شکست گوگل

فرصت تغییر مسیر

دنیای فناوری در حال تغییر مسیر از موبایل به سمت هوش مصنوعی است

از دست دادن بخش زیادی از درآمد تبلیغاتی، زنگ خطری برای گوگل بود. فرصت بعدی برای حفظ جایگاه برتری در صنعت فناوری، استفاده از تغییر مسیری بود که هوش مصنوعی ایجاد می‌کرد. البته گوگل در این تغییر مسیر کمی تعلل کرد و سال‌های ابتدایی را به رقیب خطرناک خود یعنی آمازون باخت.

ساندار پیچای، مدیرعامل کنونی گوگل، در یک پیش‌بینی مشهور در سال ۲۰۱۶ گفته بود:

قدم بزرگ بعدی در دنیای فناوری، تغییر ماهیت «دستگاه‌ها» است که به‌مرور محو خواهند شد. با گذشت زمان، کامپیوتر صرف‌ نظر از شکل و ظاهر، به دستیاری هوشمند تبدیل خواهد شد که شما را در مسیر روزمره‌ی زندگی کمک خواهد کرد. ما در نهایت از دنیای با تمرکز روی موبایل، به دنیای متمرکز روی هوش مصنوعی تغییر مسیر خواهیم داد.

همان‌طور که گفته شد، گوگل در شناخت ترند دنیای فناوری خوب عمل کرد اما سال‌های اولیه را به آمازون باخت. این حرکت درست شبیه استراتژی آن‌ها در صنعت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بود.

آمازون، اسپیکر هوشمند اکو را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. اسپیکری که قابلیت پاسخ به سؤالات، انجام وظایف و حتی خرید آنلاین را برای کاربر فراهم می‌کرد و اولین نشانه‌ها از شروع دوران هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت. گوگل محصول خود در این بخش را دو سال بعد و با نام گوگل هومعرضه کرد اما زمان تا حدودی برای رقابت دیر شده بود.

ساندار پیچای

الکسا، دستیار هوشمند آمازون که در اکو استفاده شده بود، به‌سرعت بر بازار سلطه پیدا کرد. این ابزار علاوه بر هماهنگی با محصول آمازون و دسترسی به سرویس‌های مختلف این شرکت، در اختیار توسعه‌دهندگان دیگر هم قرار می‌گرفت و به‌سرعت، به هوش مصنوعی غالب در دنیای اینترنت اشیاء تبدیل شد. از یک طرف اکو خرید را برای کاربران راحت کرده بود و از طرف دیگر، درآمد برای آمازون بیش از پیش افزایش می‌یافت.

البته گوگل در این رقابت هیچ‌گاه یک شکست‌خورده‌ی واقعی نبود. آن‌ها دستیار مجازی خود را با اندروید عرضه کردند اما هیچ‌گاه برنامه‌‌ی مورد نظر برای کسب درآمد از آن مشخص نشد. نکته‌ی مهم این بود که تبلیغات گوگل روی تعامل بصری کاربران متمرکز بود اما تعامل صوتی با دستیاران هوشمند، در حال از بین بردن تعامل تصویری بود. این شرکت بار دیگر تلاش کرد تبلیغات را به‌صورت صوتی از گوگل هوم پخش کند اما کاربران اصلا روی خوشی به این استراتژی نشان ندادند.

نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید اما ساندار پیچای به آن‌ها اطمینان داد که مشکلات حل خواهد شد. آن‌ها با این تصور که استراتژی قدیمی گوگل در آنالیز جستجوی صوتی کاربران و نمایش تبلیغات مرتبط در دستگاه‌‌های تصویری موفق خواهد بود، به امیدواری ادامه دادند. به‌هرحال به نظر می‌رسد امیدواری سرمایه‌گذاران سودی نداشته و آمازون با عرضه‌ی دستیار هوشمند خود برای توسعه‌دهندگان دیگر، گوی سبقت را از گوگل ربوده است.

google home

به‌هرحال گوگل همیشه پایگاهی از مشتریان وفادار داشته است. مشتریانی که از طریق سرویس‌ها و محصولات بسیار زیاد این شرکت به آن جذب شده‌اند؛ اما کارشناسان معتقدند تبلیغات آنلاین، عاملی بوده که همه‌ی این سرویس‌ها را سر پا نگه داشته است. در نهایت با کاهش آمار درآمدی این چسب نگهدارنده، هسته‌ی گوگل زیر وزن امپراطوری عظیم آن در حال خم شدن است.

داستان پشت پرده یوجین؛ تخم مرغی که رکورد تعداد لایک اینستاگرام را از کایلی جنر گرفت

وقتی کریس گادفری در اوایل ماه ژانویه متوجه شد که رکورد تعداد لایک‌ها در یک پست اینستاگرام، متعلق به کایلی جنر (سلبریتی معروف آمریکایی) است؛ با خود فکر کرد که آیا می‌شود چنین رکوردی را شکست یا خیر. از همین‌رو، او خودش را به‌چالش کشید تا بتواند این رکورد را از چنگ کایلی جنر در بیاورد. در صحبت‌هایش می‌گوید آن زمان با خود چنین فکری کرده است: «آیا چیزی به‌سادگی یک تخم مرغ، آنقدر عالی هست تا بتواند آن رکورد را بشکند؟»

گذر زمان مشخص کرد که بله، فقط یک تخم مرغ کافی بود! تنها ۹ روز پس از این‌که گادفری جمله‌ی بالا را در ذهن خود تکرار کرد، رکورد تعداد لایک‌های یک پست اینستاگرام شکسته شد. کریس گادفری توانسته بود با پست کردن عکس یک تخم مرغ ساده، رکورد معروف کایلی جنر را بشکند؛ عکسی که جنر از فرزند کوچکش منتشر کرد، در آن زمان با دریافت بیش از ۱۸ میلیون لایک، به پرلایک‌ترین پست اینستاگرام تبدیل شده بود.

یوجین / Eugene / تخم مرغ اینستاگرام

تعداد لایک‌های یوجین، مرز ۵۲ میلیون را نیز رد کرده است

عکس اولیه‌ی آن تخم مرغ معروف، هم‌اکنون مرز ۵۲ میلیون لایک را نیز رد کرده است که رقم بسیار سرسام‌آوری به‌شمار می‌آید و بدون شک این رکورد به این‌زودی‌ها شکسته نخواهد شد. این یعنی، بیش از ۳۰ میلیون لایک اختلاف بین دو پست پرلایک اینستاگرام وجود دارد. همه‌ی این‌ها درحالی است که تعداد فالوورهای صفحه‌ی اینستاگرام Egg Gang مرز ۱۰ میلیون را نیز رد کرده است.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا گادفری تصمیم گرفت عکس یک تخم مرغ را پست کند؟ او در این زمینه توضیح می‌دهد: «تخم مرغ نه جنسیت دارد، نه نژاد و نه دین و مذهب. یک تخم مرغ، تنها یک تخم مرغ است و به‌صورت همگانی در تمام دنیا یافت می‌شود.»

کریس گادفری که فردی ۲۹ ساله است و در آژانس تبلیغاتی The & Partnership در لندن کار می‌کند، می‌گوید که توانسته رکورد تعداد لایک‌های اینستاگرام را به‌کمک دو تن از دوستانش بشکند. این سه نفر، حرکت تبلیغاتی خود را وارد فاز جدیدی کرده‌اند؛ آن‌ها پیش از شروع مسابقه‌ی بزرگ سوپر بال اعلام کردند که به‌زودی داستان برملا خواهد شد.

فاز دوم حرکت این سه نفر، در واقع یک آگهی تبلیغاتی است که با همکاری سرویس استریم فیلم و سریال هولو تولید شده است؛ این اگهی تبلیغاتی به‌گونه‌ای طراحی شد تا در مدت‌زمان ۳۰ ثانیه در خلال برگزاری سوپر بال نشان داده شود و توجهات زیادی را جلب کند. در این آگهی تبلیغاتی، تخم مرغ معروف اینستاگرام توضیح می‌دهد که معروف‌شدن، چگونه روی سلامت روانی‌اش آثار منفی گذاشته است.

تخم مرغ اینستاگرام / Egg Gang

«تخم مرغ نه جنسیت دارد، نه نژاد و نه مذهب. یک تخم مرغ، تنها یک تخم مرغ است»

این تخم مرغ بعد از معرفی کردن خودش در آن آگهی تبلیغاتی، چنین جملاتی را بیان می‌کند: «فشار شبکه‌های اجتماعی دارد مرا اذیت می‌کند. اگر شما نیز با چنین مشکلی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، بروید و با یک نفر حرف بزنید.»

این آگهی سپس بینندگان را به وب‌سایت سازمان بهداشت روان آمریکا راهنمایی می‌کند. سازندگان این تبلیغ می‌گویند که مقوله‌ی سلامت روانی یکی از نخستین و اصلی‌ترین دلایلی است که تخم مرغ معروف اینستاگرام - که از این پس باید آن را یوجین (Eugene) بنامیم - متولد شد. 

آلیسا کان-ویلن ۲۶ ساله که یکی از دوستان کریس گادفری است و به او برای وایرال شدن یوجین کمک کرده است، در این زمینه می‌گوید: «مردم عاشق این تخم مرغ شده‌اند و یوجین همچنان می‌خواهد به اشاعه‌ی پیام‌های مثبت ادامه دهد.»

بعد از این‌که یوجین در روز چهارم ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۱۴ دی ۱۳۹۷) متولد شد، گادفری تصمیم گرفت هویت خود را نامعلوم باقی بگذارد. اما او، آلیسا و آن‌یکی دوست‌شان یعنی سی.جی. براون (۲۹ ساله) نهایتا با یک‌دیگر توافق کردند که با خبرنگار سایت نیویورک تایمز مصاحبه کنند و ضمن اعلام هویت خودشان، از داستان این تخم مرغ پرده‌برداری کنند و اهداف‌شان را توضیح دهند.

آلیسا کان-ویلن می‌گوید: «ما حس کردیم که الان زمان مناسبی است تا هویت خودمان را برملا کنیم. با این‌کار، دیگر هیچ حدس‌و‌گمان و سوء‌تفاهمی در مورد یوجین باقی نمی‌ماند.»

یوجین / Eugene / تخم مرغ اینستاگرام

یوجین می‌خواهد گسترش‌دهنده‌ی پیام‌های مثبت در بین مردم باشد

از زمان انتشار عکس یوجین، عده‌ی بسیار زیادی از این‌که چگونه عکس یک تخم مرغ می‌تواند رکورد جهانی تعداد لایک‌های یک پست اینستاگرام را بکشند، شدیدا در حیرت بودند. برخی از مردم گمان کردند که سازنده‌ی حساب کاربری Egg Gang به اینفلوئنسرهای مختلف پول داده است تا برای این تخم مرغ کار تبلیغات انجام دهند. حتی برخی افراد دیگر نیز خودشان را به‌عنوان یکی از کسانی معرفی کردند که باعث شده‌اند این تخم مرغ، بهتر به مردم شناسانده شود.

گادفری می‌گوید که این ادعاها نادرست هستند و رشد این حساب کاربری «کاملا ارگانیک» صورت گرفته و تبلیغاتی برای آن انجام نشده است. او می‌گوید حتی یک نفر به بالا رفتن محبوبیت یوجین در بین جامعه کمک نکرده است. در ضمن هیچ حساب کاربری نیز نقشی در محبوبیت یوجین نداشته است. گادفری به‌همراه دو دوست دیگرش به آمار جالبی اشاره کرد؛ آماری که نشان می‌دهد عده‌ی زیادی از افراد سریعا به این تخم مرغ تمایل نشان داده و از آن خوششان آمده است.

کریس گادفری در این زمینه بیشتر توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم که احتمالا، این نسل جوان‌تر بودند که بیشتر به یوجین علاقه نشان دادند. در مدارس و این‌گونه جاها، کم‌کم خبر این تخم مرغ پخش شد. این موضوع فراتر از مدارس رفت و حتی به زمین‌های بازی نیز سرایت کرد و پس از مدتی همه‌ در مورد یوجین حرف می‌زدند.» او می‌گوید که ساعت ۳ یا ۴ عصر وقتی که مدارس تعطیل می‌شوند، تعامل‌برقرار‌کردن با نوجوانان به اوج خود می‌رسد. 

از طرفی آلیسا در خلال صحبت‌هایش، ویدیوهای کوتاه فوق‌العاده‌ای را به‌خاطر می‌آورد که در آن‌ها بچه‌ها از معلمان‌شان می‌پرسیدند که آیا چیزی در مورد این تخم مرغ می‌دانند یا این‌که آیا آن پست را لایک کرده‌اند یا نه. 

یوجین / Eugene / تخم مرغ اینستاگرام

نسل جوان به این تخم مرغ علاقه‌ی زیادی نشان دادند

افرادی که در حوزه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنند، همگی بر سر این موضوع که قشر جوانان نقشی کلیدی در موفقیت این تخم مرغ معروف ایفا کرده‌اند، توافق دارند. گفتنی است اینستاگرام در قوانینش ذکر کرده که اگر افراد، سن ۱۳ سال را رد کرده باشند، می‌توانند در این شبکه‌ی اجتماعی حساب کاربری درست کنند؛ البته این قانون در اکثر مواقع نقض می‌شود و بیشتر مردم به آن توجه نمی‌کنند. 

مارگارت جانسون، مدیر ارشد بخش نوآوری در آژانس تبلیغاتی Goodby Silverstein & Partners،‌ می‌گوید وقتی از ماجرای این تخم مرغ باخبر شده که پسر ۱۲ ساله‌اش آن را در اینستاگرام لایک کرده است. پس از این اتفاق، او به جستجو پرداخته و اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب کرده است. 

جانسون در این زمینه می‌گوید: «آن‌ها چه کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند؛ این افراد توانستند از سوپر بال استفاده و توجهات را در فضای مجازی به‌سمت خود جلب کنند و از این طریق پیام مهمی را منتشر سازند.»

یکی دیگر از دلایلی که به‌محبوب شدن یوجین کمک شایانی کرد، این بود که گادفری در بخش استوری حساب Egg Gang به انتشار برخی محتوای ساخته‌شده توسط کاربران پرداخت تا نظرشان را جلب کند. همانطور که می‌دانید در این بخش از اینستاگرام، پست‌ها پس از گذر ۲۴ ساعت، ناپدید می‌شوند. صفحه‌ی اصلی این حساب کاربری، همچنان مرموز باقی ماند و پست حاشیه‌ای در آن منتشر نشد. این درحالی بود که گادفری در بخش استوری، تصاویری از طرفداران یوجین را قرار می‌داد تا از این طریق حس نوعی همکاری تیمی را به‌مردم القا کند. به‌همین دلیل بود که هشتگEggGang# به‌عنوان راهی برای شناسایی طرفداران این تخم مراغ، سریعا در فضای مجازی ترند شد.

سم شپرد، مدیر اجرایی بخش نوآوری در آژانس دیجیتالی 360i، در این زمینه می‌گوید: «در دورانی که این تخم مرغ هنوز وایرال نشده بود، ایده‌‌ی اصلی پشت آن احمقانه به‌نظر می‌رسید و نمی‌شد باور کرد که با عکس یک تخم مرغ بتوان چنین رکورد دیوانه‌واری ثبت کرد.»

آژانس 360i موفق شد در سال ۲۰۱۳ طی همکاری با شرکت Oreo نوعی تبلیغ خلاقانه درست کند و تحسین همه را برانگیزد. در واقع حرکت تبلیغاتی این آژانس به این‌صورت بود که در جریان برگزاری سوپر بول (مسابقه‌ی سالانه‌ی فوتبال آمریکایی) آن سال، برای لحظاتی چراغ‌ها خاموش و همه‌جا تاریک شد و در همین‌حین این آژانس در صفحه‌ی توییترش به انتشار جمله‌ی «می‌توانید در تاریکی هم گل بزنید» پرداخت. شپرد، حرکت تبلیغاتی کریس گادفری و دوستانش برای یوجین را چیزی شبیه به نسخه‌ی ۲۰۱۹ همان تبلیغ سال ۲۰۱۳ می‌داند.

یوجین / Eugene / تخم مرغ اینستاگرام

صفحه‌ی توییتر سرویس استریم هولو در توییت بالا طی اقدامی جالب به‌بازی با کلمات پرداخت و به‌جای کلمه‌ی Excited (به‌معنی هیجان‌زده) از Eggcited استفاده کرد

تیم پشت تخم مرغ یوجین با وجود اصرار خبرنگار نیویورک تایمز، تصمیم گرفتند در مورد مبالغی که برای اسپانسرینگ به آن‌ها پیشنهاد شده است سخنی به‌میان نیاورند، آنان همچنین در مورد شرکت‌های بزرگی که با آن‌ها برای تبلیغات تماس گرفته‌اند، صحبت نکردند تا از این طریق، تمرکز اصلی را روی یوجین نگه دارند و درگیر حواشی نشوند. 

اگر خبر جدید در مورد اسپانسر شدن هولو برای این تخم مرغ را خوانده باشید، می‌دانید به‌تازگی فردی بازاریاب ادعا کرده است که انجام تبلیغات در حساب کاربری Egg Gang می‌تواند حداقل ۱۰ میلیون دلار هزینه‌بر باشد. آلیسا کان-ویلن در واکنش به این ماجرا گفته است که این رقم «به‌شدت اغراق‌آمیز» است. 

البته طبیعتا وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد و یک حساب کاربری شدیدا معروف می‌شود، دارندگان آن می‌توانند از لحاظ مالی سود زیادی ببرند. تیم پشت یوجین، هم‌اکنون با هولو قرارداد امضا کرده است و از سوی این شرکت پول دریافت می‌کند. گفته می‌شود که نیک ترن، قائم‌مقام بازاریابی برند در شرکت هولو،‌ اصلی‌ترین فردی بوده که به همکاری با گادفری و دوستانش تمایل نشان داده و از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را کرده است. البته رقم پرداختی هولو به تیم پشت تخم مرغ معروف اینستاگرام، هنوز افشا نشده است.

جالب است بدانید هرسه‌نفری که پشت تمامی این قضایا بوده‌اند همگی با هم می‌گویند که بیشتر به اشاعه‌ی پیام‌های مثبت اشتیاق دارند تا این‌که بخواهند از طریق یوجین، درآمدهای کلان کسب کنند. 

آلیسا در این زمینه می‌گوید: «تاکنون پیشنهادهای فوق‌العاده‌ی زیادی به‌دست ما رسیده است و فرصت‌های زیادی در اختیار ما قرار دارد؛ خیلی زیاد! ما تاکنون جزئیات زیادی را در مورد خودمان منتشر نکرده‌ایم؛ زیرا معتقدیم که این ماجرا در مورد ما نیست. این قضیه کاملا به یوجین و کارهایی که این تخم مرغ می‌تواند از پس انجام آن‌ها بربیاید، مربوط می‌شود.»

کریس گادفری در مواجهه با سوال خبرنگار نیویورک تایمز در این رابطه که هفته‌های اخیر چگونه به آن‌ها گذشته است، سخنان چندانی به‌میان نیاورد و فقط گفت که روزهای دیوانه‌واری را پشت سر گذاشته‌اند و چند هفته‌ی اخیر همچون یک سفر واقعی و جذاب بوده است. گفتنی است که کریس گادفری، آلیسا کان-ویلن و سی.جی. براون پس از معروف شدن یوجین تصمیم گرفتند برای هماهنگ‌کردن کارها، با یکدیگر در جنوب‌غرب لندن زندگی کنند.

یوجین / Eugene / تخم مرغ اینستاگرام

یوجین امروزه، تخم مرغی جهانی است

گادفری بیشتر در مورد این ماجراها توضیح می‌دهد: «محبوبیت اخیر واقعا در مورد من و برای من نیست. این محبوبیت‌ها متعلق به این تخم مرغ و کارهایی است که می‌توانیم با آن انجام دهیم.»

این سه نفر تاکنون نگفته‌اند که چرا تصمیم گرفته‌اند به‌غیر از سلامت روانی، از مقوله‌های دیگری نیز حمایت کنند. آنان تنها گفته‌اند که با گذر زمان همه‌چیز مشخص خواهد شد. این افراد همچنین گفته‌اند که قصد دارند همچنان قویا پاسخگوی طرفداران‌شان باشند. 

اندرو اسکس،‌ مؤسس شرکت Plan A، در این رابطه می‌گوید: «این حقیقت که آن‌ها توانسته‌اند کاری کنند افراد بسیار زیادی به‌تماشای تصویر این تخم مرغ بنشینند، اتفاقی به‌شدت غیرمعمول، عجیب‌و‌غریب و شانسی بود. این اتفاق چندان منطقی نیست، این را هم فراموش نکنیم که محبوبیت فعلی قرار نیست همیشگی باشد. هرازچندگاه، چیزی جدید ظاهر می‌شود و بی‌دلیل اینترنت را منفجر می‌کند، یوجین نیز در دسته‌ی همین موارد قرار می‌گیرد. چنین اتفاقاتی بسیار مهم و تأمل‌برانگیزند و کاری که یوجین انجام داد، خیلی کم تکرار می‌شود. البته همین فضای فعلی نیز پایدار نیست؛ اما در هر صورت همه‌ی ما به افراد پشت این تخم مرغ و اتفاق بزرگی که رقم زدند، احترام می‌گذاریم.»

افراد پشت یوجین هنوز به اهداف خود نرسیده‌اند و نمی‌خواهند فراموش شوند. آنان می‌گویند که طرفداران‌شان از جای‌جای دنیا از جمله آذربایجان و دوبی برای‌شان پیام فرستاده‌اند. این افراد به‌طور خاص در کشور آمریکا محبوب هستند، دقیقا به‌همین دلیل بود که آن‌ها مسابقه‌ی سوپر بول را برای تبلیغ خلاقانه‌شان انتخاب کردند.

آلیسا می‌گوید که پخش شدن آن تبلیغ در مسابقه‌ی سوپر بول، چیزی شبیه به رؤیا می‌ماند و حس خیلی خاصی دارد. او حرف‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «یک زمانی مایکل جکسون در بین دو نیمه‌ی مسابقه‌ی سوپر بول، آهنگ اجرا می‌کرد؛ امروز یوجین در مرکز استیج قرار دارد.» گادفری در تکمیل صحبت‌های کان-ویلن می‌گوید که آن‌ها به‌مسابقه‌ی سوپر بول نه‌تنها به‌عنوان یک رویداد آمریکایی بلکه به‌عنوان «لحظه‌ای بین‌المللی» نگاه می‌کنند.

آلیسا صحبت‌هایش را ادامه می‌دهد: «امروزه یوجین، تخم‌ مرغی جهانی است. یوجین واقعا جهانی است و در سراسر دنیا مردم آن را می‌شناسند. این آقا (He) عاشق فوتبال است، یا این خانم (She)، ببخشید شاید بهتر باشد آن را با ضمیر It صدا کنیم.»