قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

عنوان سئو در وردپرس چیست؟

عنوان سئو در وردپرس همان تایتل صفحه شماست که در افزونه سئو با نام عنوان سئو، مقدار دهی می شود. عنوان احد از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین معیار های کسب رتبه برای صفحات سایت شما محسوب می شود و امروز برای نوشتن آن تکنیک ها و شیوه های مختلفی به هستی آمده لغایت عناوین شما را تاثیر گذار تر و چیره دست تر کند.


حتما این مطلب را الی ته بخوانید تا نگاه شما نسبت به عنوان نویسی کاملا تغییر کند!


موضوع این نوشتار ما درباره عنوان سئو است و سعی داریم در آن کل آن چیزی که راجب عنوان سئو به آن بیچارگی خواهید داشت را در برگزیدن شما قرار دهیم.


عنوان سئو چیست؟

عنوان سئو

عنوان سئو در وردپرس


بطور کلی عنوان سئو معرف و تایتل صفحه شما در نتایج گوگل است.


هر عبارتی که در عنوان سئو بگذارید، دقیقا به همان شکل در نتایج گوگل دیده می شوید پس زیاد مهم است که در برگزیدن عنوان بیشترین حساسیت را به خرج دهید.


یک عنوان خوب می تواند افراد زیادی را به کلیک کردن بر روی خویش ترقیب کند و کلا مسبب بروز انقلابی در شدامد سایت شما شود.


عنوان سئو نخستین چیزی است که گوگل وقتی به سراغ شما می آید آن را میبیند و به آن پروا می کند… با رسیدگی آن و در عقیده دریافت برخی قوانین، شخصیت محتوا را از روی عنوان می خواند.


اما سوژه فقط گوگل نیست، صحیح است که قصد پایان ما رسیدن به جایگاه های اول در گوگل می باشد ولی بلاخره برای جلب رضایت کاربران هم باید بکوشیم چون منظور اصلی جذاب بودن در نگاه آن ها است نه گوگل!


یک عنوان چیره دست میتواند از عقیده روانشناسی موجب رویدادها زیاد ویژه ای شود که در پیوسته به آن خواهیم پرداخت.


عنوان سایت چند کاراکتر باشد؟

اولین سوالی که در خصوص عنوان سایت یا عنوان سئو به گوش می خورد، اندازه استاندارد آن است چون تصادف با یکسری ارور ها در افزونه سئو وردپرس باعث رنجانیدن عده شده است که بلاخره چقدر طول عنوان ما باشد که در بهترین حالت باشیم!؟


سایت moz طول عنوان سئو را در سنه 2019 از 50 تا 60 کاراکتر سرانجام اعلام کرد که علت این بازه هم حروف کبیر و حقیر در زبان انگلیسی است که موجب بزرگتر و کوچکتر شدن حجم عنوان می شود.


شما هم بهترین میزان را 50 تا 60 کاراکتر در عقیده بگیرید و خیلی هم بر روی درازا آن حساس نشوید که حتما این مقدار باشد! چون موضوعات مهمتری از درازا عنوان وجود دارد که باید توجه اصلی بر روی آن ها باشد تا کیفیت عنوان افزایش یابد.


عنوان سئو در وردپرس حالی دارد که در زمان گزینش به رنگ های نارنجی و سبز در می آید که در موعد سبز بودن آن، نشان از اوکی بودن شمار کاراکتر های بهره‌گیری شده در آن است.


اما نکته ای را هم درباره این افزونه بگویم که سعی کنید درازا عنوان را الی خاتمه پر نکنید چون تنظیمات این افزونه در زبان پارسی کمی ایراد دارد و تا انتها پر کردن آن باعث می شود در نتایج گوگل بخشی از عنوان شما بصورت … نمایش دیتا شود، که این نوعی سستی در عنوان نویسی شما محسوب می شود.


آموزش فرآوری محتوای سایت

یک بسته ویدیویی کامل در خصوص آموزش تولید محتوای سایت از 0 لغایت 100 کل آن چیزی که در خصوص فرآوری محتوا به /ان نیاز خواهید داشت.


انتخاب عنوان سئو ایده آل

عنوان سئو در گوگل

عنوان سئو در گوگل


برای برگزیدن ایده آل ترین عنوان بر ای  بهبود رتبه سایت در گوگل، سنجه هایی وجود دارد که باید به آن ها با دقت پروا نماییم و با در نظر دریافت آن ها و همچنین به هزینه دادن حساسیت زیاد، دست به قلم شویم.


1- ببینید مخاطبتان کیست و برای او عنوان بنویسید!

نکته زیاد ساده ای خیلی از کسان به آن به آن توجه نمی کنند و در نظر گرفتن آن میتواند شرایط عنوانشان را دگرگون کند، همین شناخت مخاطب است.


ببینید این موضوعی که الان در مطرح کردن آن هستم بکار گیری الفاظی از قبل تایین شده و تغییر ناپذیر نیست که با به کارگیری آن بتوانید ذهن کاربر را درگیر خودتان کنید؛ بلکه شناخت است او و صحبت کردن طبیعی با اوست!


چقدر به کاربرانتان اندیشه می کنید؟ 


آیا الی به حال خودتان را جای آن ها زده اید که ببینید به راستی در چه حالی هستند؟ چند سال سن دارند؟ تفکرات آن ها چگونه است و چه چیزی هایی آن ها جذب می کند و البته چه چیز هایی آن را دفع؟


این نکته زیاد مهم است. البته که برخی تکنیک ها از عقیده روانشناسی در همگان کارایی خود را دارد اما شما نمیتوانید همه مطالبتان را هم به همان شکل عنوان سئو بگذارید!


این جستار میتواند خویش به تنهایی شما را از رقیبانتان جدا کند چون امروز در ایران و سایت های فارسی خیلی به آن توجه نمی شود:


یک جوان به تعقیب عناوین موفقیت، ثروت، چیره دست تر شدن، ارتقائ سطح و … است.


از طرفی شماری دیگر که دانشجو هستند به پیگیری کار می گردند و وعده هایی که مربوط به تحصیل بهتر و معتبر تر باشد آن ها را فراری می دهد.


این در حالی است که تحصیل خوب در یک جای معتبر برای نزاکت آموزان 16 تا 18 سال میتواند زیاد تاثیر گذار باشد.


از طرفی افرادی که سن بالای 40 سنه دارند به هیچگونه نباید با صحبت هایی همانند ثروت و کامیابی به سراغ آن ها رفت چون حس تنفر را نسبت خودتان در آن ها به هستی می آورد.


این موارد فقط نمونه هایی بود که به شرایط مخاطبانتان اغلب بیاندشید و بدانید که آن ها در چه فضایی هستند و دوست دارند که با چه زبانی با آن ها کلام گفته شود.


2- عنوان مطلب یک سوال جالب باشد!

سوال بطور کلی یگانه از کهن ترین و کارساز ترین روش ها برای شروع یک گفتگو یا مطرح کردن یک عنوان است.


عنوان سئو هم می تواند سوال باشد! سوالی که اتفاقا سوال ذهن بیننده شماست و دقیقا بخاطر آن سوال است که دست به جستجو زده است.


اما اگر میخواهید با سوال عنوان سئو بنویسد، بد نیست نگاهی به این چند نکته هم بیاندازید:


سوالات تکراری سایت های دیگر را نپرسید که در این صورت اصلا عنوان سئو شما به چشم نخواهد آمد.

الفاظ چطور و چگونه بیشترین نخست کننده جستجو های کسان در گوگل است که میتواند گزینش خوبی برای نگارش شروع عنوان سئو شما باشد.

چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد!؟ این یک عنوان سوالی و البته ویژه است که هیچ معنی هم در نگاه نخست نمیدهد اما بدلیل بی همتا بودن در ذهن مخاطب میماند. همانطوری که امروز در ذهم ما مانده است. و البته حتما با سرچ آن لینک اول را خواهد داشت که بهترین انتخاب برای نوشن عناوینی است که میتواند بازدید برگشتی برای شما داشته باشد.

مهم ترین جستار در نوشتن عناوینی سوالی، تکراری نبودن آن است که حتما باید به آن توجه گزیده تر شود که دقیقا مانند به سایت های دیگر ننویسیم؛ هر چقدر هم که خوب باشد!

پاسخ به تمامی ابهامات و مشکلات طرح اینترنت غیر حجمی

 الزام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌ اینترنتی از سوی دولت برای تغییر تعرفه‌ها و جایگزین کردن سرویس‌های پیشین با تعرفه‌های موسوم به غیر حجمی، باعث شده است در چند هفته‌ی اخیر شاهد جنب و جوش در این شرکت‌ها باشیم. ارائه‌ی سرویس و حذف آن برای تغییراتی که اغلب در مسیر بهبود است، باعث شد تقریبا پس از چند هفته جدولی کامل از سرویس‌هایی که شرکت‌های اینترنتی قرار است به کاربران ارائه کنند، در اختیار داشته باشیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد به تشریح کامل جزئیات تعرفه‌های جدید بپردازیم.

غیر حجمی یا نامحدود؟ بعد از اتمام حجم چه خواهد شد

اولین موضوعی که تقریبا اکثر کاربران اینترنتی به آن اشاره می‌کنند، غیر حجمی بودن طرح‌های ارائه‌شده است. تصور که کاربران از این طرح دارند «اینترنت نامحدود» است؛ درحالی‌که چنین موضوعی نیست و تعرفه‌های جدید نه با عنوان «نامحدود»، بلکه با عنوان «غیر حجمی» در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. معنای اینترنت غیر حجمی این است که برقرار بودن ارتباط اینترنتی شما وابسته به حجم نیست. درواقع شما حتی با گذر از ترافیک‌های منصفانه همچنان قادر به استفاده از اینترنت خواهید بود و به جای قطع شدن سرویس، با کندی نسبتا شدید سرعت مواجه خواهید شد که برای رفع آن باید ترافیک جداگانه (هر گیگ بین‌الملل ۲ هزار تومان) خریداری کنید.

البته بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند که این طرح در عمل غیر قابل اجرا است و استفاده از اینترنت در سرعت‌های پایین مد نظر وزارت ارتباطات (سرعت ۱۲۸ کیلوبیت با دانلود ۱۶ کیلوبایت در ثانیه) غیر ممکن است و کاربر ناچار به خرید حجم خواهد شد که این امر، عملا معنا غیر حجمی بودن را از بین خواهد برد. از همین رو وزیر ارتباطات اعلام کرده است که به‌زودی سرعت‌های جدیدی را به‌عنوان کف سرعت سرویس‌ها تعیین خواهد کرد.

چه میزان ترافیک؟

متأسفانه شیوهی اجرایی و اعلام شدن تعرفهها به قدری مبهم است که بسیاری از کاربران متوجه طرحی که خریداری میکنند، نمیشوند. بعد از آنکه جدول اختصاصی زومیت از مقایسه حجم «بینالملل» تعرفهها را منتشر کردیم، پیامهایی درباره تفاوت حجمهای جدول ما، با حجم اعلامی خود شرکتها دریافت کردیم و اینجا بود که متوجه شدیم تعداد زیادی از کاربران هنوز آگاه نیستند که در تعرفههای جدید، درواقع چند گیگابایت حجم خریداری میکنند! از همین رو تصمیم گرفتیم مقالهای در رابطه با جزئیات ناگفتهی طرح اینترنت غیر حجمی منتشر کنیم تا بلکه کاربران با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب طرح‌ها کنند.

اولین موضوعی که باید شما را از آن آگاه کنیم این است که جدول‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌ها، همگی بر اساس ترافیک داخلی هستند، نه ترافیک اصلی! برای مثال جدول ارائه‌شده توسط شاتل را مثال می‌زنیم: کاربر با خرید طرح ۱۶ مگابیت ۳۲۰ گیگابایتی، تصور این را دارد که ۳۲۰ گیگابایت حجم در اختیارش قرار خواهد گرفت؛ درحالی‌که این حجم بر اساس ترافیک داخلی و با نرخ ۱ به ۲ ارائه‌ شده است. به این معنا که فقط ۱۶۰ گیگابایت از ۳۲۰ گیگابایت درج‌شده در جدول شاتل، مربوط به اینترنت بینالملل می‌شود. (این قانون با نسبت‌های مختلف در جداول شرکت‌های دیگر نیز برقرار است). اگر هنوز با تفاوت اینترنت داخلی و بین‌المللی آشنا نیستید، بخش بعد را بخوانید.

اینترنت بین‌الملل چیست؟

اینترنت بینالملل یعنی تمامی اپلیکیشنها و سایتهای خارج از ایران مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب، فیسبوک، گوگل، اپ‌استور، پلی‌استور، ساندکلاد، اسپاتیفای و تقریبا هرآنچه در دنیای اینترنت به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در مقابل ترافیک داخلی به سایت بانکها، آپارات، کافهبازار، خبرگزاریها و موارد مشابه خلاصه می‌شود. در واقع در طرح مذکور شاتل شما ۳۲۰ گیگابایت ترافیک را تنها در صورتی در اختیار دارید که از سایتهای داخلی استفاده کنید! اما اگر قصد استفاده از اینترنت بینالملل داشته باشید (که قطعا دارید) فقط یک دوم این عدد را در اختیار خواهید داشت. این میزان در هر شرکت متفاوت هست. اعداد «اصلی» اعلام‌شده توسط هایوب را تقسیم بر ۴، پیشگامان را تقسیم بر ۳ و باقی شرکتها را تقسیم بر ۲ کنید تا حجم بینالملل و خالصی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت به دست آورید. البته ما در زومیت سعی کردیم با تهیه‌ی جدولی که فقط در آن ترافیک بین‌الملل محاسبه شده است، نگاهی روشن‌تر به تعرفه‌های ارائه‌شده در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین نتیجهای که می‌توان گرفت این است که حجم اعلامی شرکتها چندان به کار شما نخواهد آمد؛ چرا که بر اساس سقف اینترنت داخلی درج شده و فقط بخشی از آن برای اینترنت بین‌الملل قابل استفاده است.

عدم شفاف‌سازی

دلیل اصلی ابهام کاربران عدم شفاف‌سازی طرح‌های ارائه‌شده است. مسئله این است که وقتی مصرف اصلی کاربران، اینترنت بینالملل است، چرا جدولهای ارائه‌شده توسط شرکت‌ها به‌جای ارائه مستقیم حجم اصلی، ترافیک را بر اساس سقف داخلی و با اعداد گمراهکننده‌ی چند برابری اعلام می‌کنند؟ این کار چه بر اساس قانون وزارت ارتباطات باشد و چه بر اساس تصمیم خود شرکتها، در هر دو صورت ناخواسته باعث فریب خوردن عده‌ی زیادی از کاربران خواهد شد؛ چرا که قشر عام که تخصص خاصی در این زمینه ندارد و تنها به دیدن جدول بسنده می‎کند و با تصور خرید ترافیک اعلام‌شده سرویس را سفارش می‌دهد. اما در عمل نصف، یک‌سوم یا حتی یک‌چهارم اعداد درج‌شده در اختیارشان قرار خواهد گرفت! بهتر نبود که به‌صورت کاملا شفاف از حجم بین‌الملل در جدول‌ها استفاده می‌شد و در عوض نحوه کسر ترافیک داخلی با نرخ نیم بها، یک‌سوم یا یک‌چهارم عنوان می‌شد؟


Imatag با واترمارک نامرئی از عکس‌ها محافظت می‌کند

همواره یکی از دغدغه‌ی عکاسان حرفه‌ای و سازمان‌ها، دزدیده شدن و استفاده غیر قانونی از آثار آن‌ها در جاهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و ... است. اما وب‌سایت Imatag با اعمال یک واترمارک نامرئی روی عکس‌ها، نگرانی عکاسان و سازمان‌ها را کاهش می‌دهد.

با توجه به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی گوگل برای پاک‌ کردن واترمارک‌ تصاویر و تکنولوژی‌های هوشمند افزایش رزولوشن عکس (Upscaling) مانند «EnhanceNet»، روش‌هایی مانند استفاده از واترمارک‌های قابل رؤیت روی عکس یا آپلود تصاویر با رزولوشن پایین، دیگر مانند گذشته برای حفاظت از عکس‌های باارزش عکاسان در برابر دزدیده شدن، کافی نیست.

واترمارک‌گذاری نامرئی یک پاسخ کارآمد به این روش‌های دزدی پیشرفته است. Imatag سرویس جدیدی است که می‌تواند یک واترمارک نامرئی و پاک‌نشدنی به عکس‌ها اضافه کند؛ بدون اینکه کوچک‌ترین تأثیری بر کیفیت عکس بگذارد.‌ این قابلیت به عکاسان و سازمان‌ها کمک می‌کند آثار خود را دنبال کنند و هر وقت ببینند عکس‌هایشان به‌صورت غیرقانونی پرینت ‌شده یا در وب قرار گرفته است، ادعای حق مالکیت کنند.

در وب‌سایت Imatag، یک دموی آنلاین وجود دارد که می‌توانید عکس خود را آن‌جا آپلود کنید، کیفیت بصری عکس واترمارک‌شده را بررسی و توانایی واترمارک را ارزیابی کنید. می‌توان برای بررسی این موضوع که با چه مقدار تغییر در عکس، الگوریتم Imatag توانایی تشخیص واترمارک نامرئی را از دست‌ می‌دهد، مقیاس عکس را تغییر دهید و آن را کراپ یا فشرده کنید.

راه دیگر برای تست این سیستم، ساختن یک حساب کاربری رایگان در این وب‌سایت است که یک گیگابایت فضا برای آپلود عکس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عکس‌هایی که آپلود‌ می‌شوند، واترمارک‌گذاری و در وب‌سایت به‌صورت خصوصی نگهداری می‌شوند؛ مگر اینکه آن‌ها را برای عموم قابل رؤیت کنید؛ سپس می‌توانید عکس واترمارک‌ شده را دانلود و با نرم‌افزار ویرایش عکس مورد علاقه‌ی خود ویرایش کنید و با آپلود مجدد آن در وب‌سایت، توانایی سیستم را در تشخیص واترمارک ارزیابی می‌کنید.


راهنمای تنظیمات حریم شخصی در مرورگر سافاری

مانند سایر مرورگر‌های مدرن، سافاری دارای قابلیت‌هایی برای ارسال اطلاعات کاربر است. برای مثال، در تنظیمات پیش‌‌فرض سافاری خلاصه‌ای از همه‌ی جستجو‌های انجام‌شده توسط کاربر به شرکت اپل فرستاده می‌شود. توصیه نمی‌شود که همه‌ی این قابلیت‌ها را غیر فعال کنید، چون بعضی از آن‌ها کار‌بردی هستند؛ ولی در ادامه هر کدام از این قابلیت‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم تا بتوانید تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری نسبت به استفاده از آن داشته باشید. 

اگر قصد دارید به‌صورت خصوصی و بدون جا گذاشتن هیچ اثری در اینترنت بگردید، یک پنجره‌ی خصوصی (Private Window) باز کنید. برای این کار در مرورگر سافاری از نوار بالای صفحه به File > New Private Browsing Window بروید.

اطلاعاتی را که توسط مک همگام‌سازی می‌شوند انتخاب کنید

سیستم‌عامل مک‌او‌اس (MacOS) اطلاعات مرورگرتان را در iCloud ذخیره می‌کند تا اگر در زمان دیگری قصد داشتید از مرورگر مک، آیفون یا آیپد دیگری استفاده کنید، به‌راحتی بتوانید اطلاعاتتان را بازیابی کنید. برای این کار باید در دستگاه‌های مختلف با یک اپل آی‌دی وارد شوید. برای کنترل اطلاعاتی که مک همگام‌سازی ‌می‌کند، از آرم سیب نوار بالای صفحه به منوی Apple menu > System Preferences > iCloud بروید.

اگر گزینه‌ی «Safari» تیک خورده، به این معنی است که مک اطلاعات سافاری را با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی می‌کند. اگر گزینه‌ی «Keychain» تیک خورده است، پسوردهای ذخیره‌شده‌ در سافاری نیز همگام‌سازی می‌شوند.

Safari_1

کنترل کنید سافاری با اطلاعات جستجو‌های شما چه‌ کند

برای رفتن به تنظیمات جستجو در سافاری از منوی بالای صفحه‌ی مرورگر سافاری به Safari > Preferences بروید و از نوار بالا، روی آیکون «Search» کلیک کنید.

  • پیشنهاد‌های موتور جستجو (Include search engine suggestions): هنگامی که در نوار آدرس بالای صفحه کلماتی را برای جستجو تایپ می‌کنید، سافاری این اطلاعات را برای موتور جستجوگر مورد نظر می‌فرستد و در نتیجه شما حین تایپ کردن پیشنهاد‌هایی را مشاهده می‌کنید. اگر این قابلیت را غیر فعال کنید، سافاری کلمات جستجوی شما را فقط هنگامی که دکمه‌ی اینتر را بزنید برای موتور جستجو می‌فرستد.
  • پیشنهاد‌های سافاری (Include Safari suggestions): هنگامی که در نوار آدرس بالای سافاری در حال تایپ کردن هستید، سافاری حروف تایپ‌شده توسط کاربر را به همراه موقعیت مکانی به سرور‌های اپل می‌فرستد. از این طریق به کاربر پیشنهاد‌هایی در زمینه اخبار، مقاله‌های ویکی‌‌پدیا و اطلاعات آب و هوا ارائه می‌دهد. اگر این قابلیت را غیر فعال کنید سافاری این اطلاعات را برای سرور‌های‌ اپل نمی‌فرستد.

Safari_2

  • فعال کردن جستجوی سریع (Enable Quick Website Search): وقتی در یک و‌ب‌سایت جستجو می‌کنید، سافاری می‌تواند به خاطر بسپارد که آیا قبلا در این و‌ب‌سایت جستجو کرده‌اید یا خیر. بعدا هنگامی که قصد دارید دوباره در این و‌ب‌سایت جستجو کنید کافی است ابتدا اسم آن و سپس کلمات مورد نظر جستجو را تایپ کنید تا جستجو مستقیما در این و‌ب‌سایت انجام بشود. اگر روی «Manage Websites» کلیک کنید، می‌توانید لیستی از و‌ب‌سایت‌هایی که سافاری به خاطر سپرده است مشاهده کنید.
  • پیش بارگذاری و‌ب‌سایت‌های با بازدید بالای نتایج جستجو، در پس‌زمینه (Preload Top Hit in the background)‌: وقتی در نوار آدرس بالای سافاری در حال تایپ کردن هستید، ممکن است سافاری نتایج جستجویی که بازدید بالایی دارند زود‌تر شروع به بارگذاری کند تا در زمان کاربر صرفه‌جویی کند. اگر این قابلیت را غیر‌ فعال کنید، سافاری هیچ نتیجه‌ی جستجویی را قبل از این که انتخاب کنید بارگذاری نمی‌کند.
  • نشان دادن و‌ب‌سایت‌های مورد علاقه (Show Favorites): سافاری و‌ب‌سایت‌های مورد علاقه‌ی کاربر را زیر نوار جستجو نشان می‌دهد. اگر این قابلیت را غیر فعال کنید، سافاری و‌ب‌سایت‌های مورد علاقه‌ را نمایش نمی‌دهد. این صرفا یک مورد برای حفظ حریم خصوصی بیشتر است؛ به این دلیل که شاید علاقه‌مند نباشید کسی که بالای سرتان ایستاده است، از و‌ب‌سایت‌های مورد علاقه‌ شما با‌خبر شود.

تنظیمات فیشینگ و بدافزار

در تنظیمات امنیتی سافاری، قابلیت «Warn when visiting a fraudulent website» به‌طور پیش‌فرض فعال است. مانند مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایر فاکس، سافاری از سرویس مرورگر امن گوگل استفاده می‌کند تا هنگام سرزدن به و‌ب‌سایت‌های خطرناک از شما محافظت کند.

Safari_4

هنگامی که این قابلیت فعال است، سافاری به‌صورت خودکار لیستی از و‌ب‌سایت‌های خطرناک را از گوگل دانلود می‌کند و همواره آن را به‌روز نگه می‌دارد. وقتی از یک و‌ب‌سایت بازدید می‌کنید، سافاری ابتدا بررسی می‌کند که آیا این و‌ب‌سایت در این لیست قرار دارد یا خیر. اگر این و‌ب‌سایت در لیست قرار داشته باشد، آدرس کامل آن برای گوگل فرستاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که این و‌ب‌سایت واقعا خطرناک است. اگر خطرناک بود آن را مسدود می‌کند و به جای آن یک پیغام خطا نمایش می‌دهد.

به‌طور خلاصه سافاری برای دریافت لیستی از و‌ب‌سایت‌های خطرناک با گوگل ارتباط برقرار می‌کند و فقط در صورتی اطلاعات و‌ب‌سایت بازدیدشده را برای گوگل می‌فرستد که در لیست و‌ب‌سایت‌های خطرناک گوگل قرار داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که این قابلیت را فعال نگه دارید؛ چون از کامپیوترتان هنگام بازدید از و‌ب‌سایت‌های خطرناک محافظت می‌کند.


آموزش نظارت بر اتصال پایدار به اینترنت در ویندوز

اگر می‌خواهید به تماشای ویدئوهای آنلاین مثل نت‌فلیکس یا به بازی در یک محیط آنلاین بپردازید، به یک اتصال سریع و با‌ثبات به اینترنت نیاز دارید. اتصال به اکثر سرورهایی که از یک کانکشن ضعیف و پر از لگ برخوردار هستند، موجب می‎شود که ارتباط شما قطع شود و نتیجه‌ی مطلوب حاصل نشود؛ مثلا اگر با دانلود فایل‎های حجیم از طریق اسکایپ یا با تماشای بدون وقفه در نت‌فلیکس مشکل دارید، ممکن است بخواهید که پایداری اتصال اینترنت خود را چک کنید. برای نظارت بر ثبات اتصال به اینترنت، احتیاج به بررسی پینگ (Ping) در طی یک مدت طولانی دارید.

به برنامه‌ی دیگری برای نظارت بر ثبات اتصال به اینترنت نیاز ندارید. تمام چیزی که احتیاج دارید، خط فرمان (command prompt) و اجرای فرمان درست است.

چک کردن پایداری اتصال اینترنت

برای نظارت بر ثبات اتصال اینترنت احتیاجی به دسترسی مدیریت سیستم و اجرای آن از طریق run as administrator ندارید. کافی است خط فرمان خود را با فشردن کلیدهای پنجره (ویندوز) و R، سپس با وارد کردن «cmd.exe» باز کنید و دستور زیر را در آن بنویسید.

ping -t 8.8.8.8

سپس کلید اینتر (Enter) را بفشارید.

monitor internet connection

این دستور از سرور گوگل پینگ می‌گیرد. اگر می‎خواهید از سرورهای مختلفی که به آن متصل هستید، پینگ بگیرید، کافی است آدرس DNS آن را جایگزین 8.8.8.8 کنید، یعنی آدرس سروری که می‎خواهید به آن متصل شوید را به جای 8.8.8.8 وارد کنید.

هنگامی که اینتر را فشار می‎دهید، در فواصل منظم، سیستم شروع به گرفتن پینگ از سرور خواهد کرد. پیام‎هایی که ظاهر می‎شود، حاکی از آن است که با چه سرعتی قادر به دریافت پاسخ از سرور هستید. در این فرآیند، در هر ثانیه یک پاسخ تازه دریافت می‎کنید. برای همین اجازه بدهید که این فرآیند برای مدت‌زمان زیادی در حال اجرا باشد.

پاسخ پینگ

اگر سرور قابل دسترسی نباشد، پیغام «Request timed out» را در خط فرمان دریافت خواهید کرد و اگر اینترنت قطع شود، پیغام «General failure» را در خط فرمان مشاهده می‎کنید.

ping failed

اگر هیچکدام از این پیام‎ها را دریافت نمی‎کنید، به مقدار «Time» که در حال دریافت آن هستید، نگاه کنید؛ این مقدار به شما می‎گوید که با چه سرعتی در حال گرفتن پاسخ از سرور هستید. اگر اختلاف و تغییر این مقادیر زیاد است، یعنی احتمالا اتصال شما یا خود سرور دچار مشکلاتی شده باشد.

برای اینکه متوجه شوید مشکل از سرور است یا اتصال شما، از DNS سرور گوگل پینگ بگیرید. بسیار بعید به نظر می‏‎رسد که سرور گوگل با مشکلی روبه‌رو شود؛ بنابراین هرگونه اختلاف قابل توجه در زمان پینگ، متوجه اشکال در اتصال خواهد بود.

کلیدهای Ctrl+C را برای متوقف کردن فرآیند گرفتن پینگ از سرور بفشارید. پس از این کار گزارش کوتاهی در پایان مشاهده می‎کنید. بررسی کنید که چقدر اختلاف بین حداکثر و حداقل در هر دور (Round trip times) وجود دارد. همچنین بررسی کنید که چه مقدار بسته (Packet) از‌دست‌رفته دارید. در حالت ایده آل، مقدار ازدست‌رفته (Lost) باید صفر باشد.

پایان پینگ

پینگ در برابر سرعت اتصال اینترنت

ممکن است برخی از کاربران سؤال کنند که آیا سرعت اینترنت می‎تواند روی زمان پینگ اثر داشته باشد؟ احتمالا تعجب می‎کنید؛ ولی پاسخ این سؤال منفی است. سرعت اینترنت و پینگ دو مؤلفه‌ی متفاوت هستند. سرعت دانلود، میزان سرعت گردش اطلاعات است؛ درحالی‌که پینگ، مدت‌زمان پاسخ گرفتن است. مثلا، می‎توانید سریع‌ترین اتصال در جهان را داشته باشید اما زمان پاسخ پینگ به واسطه یک سرور ناپایدار پایین باشد که به این ترتیب، این اتصال بسیار سودمند و راضی‌کننده نخواهد بود. اگر از طریق VPN به اینترنت متصل هستید، ممکن است روی نرخ پینگ تأثیر داشته باشد. به همین خاطر برای دریافت نرخ پینگ بهتر، اطمینان حاصل کنید که به یک VPN سریع متصل هستید.