قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 12

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو فوق العاده وردپرس

آموزش وردپرس – تنظیمات خواستن و نوشتن

آموزش وردپرس – تنظیمات عمومی

آموزش وردپرس – تنظیمات گزینه‌های گفت‌وگو

آموزش وردپرس – تنظیمات پیوند یکتا

وردپرس یک دست موزه آنلاین و متن مفتوح برای برپایی وب‌ سایت‌ها می‌باشد که به زبان PHP تألیف شده است. ولی اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم، وردپرس آسان‌ترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت درونمایه (CMS) جهت تاسیس سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد.




سیستم مدیریت محتوا برنامه‌ای است که امکان ایجاد، ویرایش، طبقه بندی و انتشار محتوا را فراهم می‌سازد. وردپرس نیز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا این امکانات را جهت انتشار درونمایه در اینترنت مهیا می‌سازد. کاربران وردپرس می‌توانند بر روی فایل‌ها، اسناد و البته سخیف طراحی و نمایش درونمایه مدیریت کاملی داشته باشند. و البته نباید فراموش کرد که تمام این کارها در حالتی چهره می‌گیرد که برای اتمام آنها نیازی به پرماسیدن حتی یک خط کدنویسی نیست.


اگر علاقه‌مند هستید که در مورد این سیستم مدیریت محتوای همنشین داشتنی و البته قدرتمند اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیوستگی مقاله را از دست ندهید.


 


تاریخچه وردپرس


مت مولنوگ (بنیان گذار وردپرس) پس از تجربه راه اندازی تارنگار با سیستم b2/cafelog بود که به فکر نگارش یک سیستم مدیریت محتوای جدید افتاد. وی به پیگیری سیستم مدیریت محتوایی بود که با آن بتواند نیازهایش را برآورده کند و البته سیستم باره نظر منطبق با پسینیان استانداردهای وب باشد.


مولنوگ به سرعت با شخصی به نام مایک لیتل تماس گرفته و تصمیمش را با او در وسط گذاشت و از وی برای کار روی این پروژه درخواست کمک کرد. نتیجه مشارکت این دو شخص به هستی آمدن سیستم مدیریت محتوای جدیدی منجر شد که به توصیه کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ امروزه آن را با نام «وردپرس، WordPress» می‌شناسیم.




تصویری از آقای مت مولونگ بنیادگذار وردپرس


 


اولین نسخه از وردپرس در ۲۷ می ۲۰۰۳ منتشر شد. اما الی سال ۲۰۰۴ این سیستم به آن چهره شناخته نشده بود الی اینکه مووبل تایپ (سیستم مدیریت محتوای دیگر) رقیب وردپرس تغییراتی را در قیمت‌هایش اعمال کرد. کاربران مووبل تایپ که به پیگیری جایگزین مناسبی بودند با وردپرس آشنا شدند و بدین شیوه هزاران کاربر مووبل تایپ به وردپرس مهاجرت کردند.




از آن سررسید تا به امروز وردپرس رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است و هم الان به عنوان معروف‌ترین و پرکاربردترین افزار ساخت سایت و تارنگار بر روی هاست شناخته می‌شود. البته انگیزه ها زیادی بر این معروفیت وردپرس هستی دارد که در پیوستگی مقاله به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.


 


چرا باید وردپرس را گزینش کنیم؟


اگر وردپرس توانسته است که در میان ده‌ها سیستم مدیریت محتوا رتبه ابتدا را از آن خویش کند، بی گمان مزیت‌هایی داشته است که میلیون‌ها نفر به این سیستم روی آورده‌اند.

اما با تمام این وجود، برخی از کسان تازه وارد کماکان این سوال را دارند که چرا وردپرس سرشناس و دوست داشتنی است؟ چرا بسیاری از کاربران وردپرس را برگزیدن می‌کنند؟ و سوالات مثل دیگر.


و البته مهم‌ترین سوال این است که آیا  طراحی وب سایت با وردپرس  برای گزینش نهایی گزینه مناسبی است؟ برای پاسخ به این سوالات که چرا باید وردپرس را برگزیدن کرد، ما ده مورد از ویژگی‌های مهم این سیستم رو اشاره می‌کنیم:


۱- وردپرس مجانی و متن باز است



وردپرس برنامه‌ای متن مفتوح و رایگان است که می‌توانید از آن به طور نامحدود در پروژه‌های خود استفاده کنید، تغییراتی در آن ایجاد کنید و نسخه خودتان را پخش کنید. وردپرس به عنوان یک پروژه آزاد و رایگان منتشر می‌شود و امکان دسترسی حتی به کدهای هسته نرم افزاری آن نیز مهیاست؛ پس بدون هیچ محدودیتی می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خویش سفارشی سازی کنید.


این باره در شرایطی است که بسیاری از CMS های نیرومند و حرفه‌ای در بی گمان وردپرس به صورت پولی و کد شده عرضه می‌شوند.


 


۲- امکان راه اندازی گونه ها وب‌سایت ها با وردپرس



اگرچه وردپرس پیشه خود را به عنوان یک پلتفرم بلاگنویسی ابتدا کرد، اما توسعه تند آن طی سال‌های اخیر وردپرس را به یک سیستم جامع برای راه اندازی وب سایت‌ها مبدل کرده است.


تنوع وسیع از پوسته‌ها و افزونه‌ها که هرکدام می‌توانند امکانات اکثریت را به وردپرس اضافه کنند، این سیستم را برای تاسیس هر نوع سایتی منعطف کرده‌اند. از جمله سایت‌هایی که میتوان با وردپرس تاسیس کرد:


وب‌سایت فروشگاهی


سایت‌های فروشگاه آنلاین را باید جزء پیچیده‌ترین سایت‌ها دانست که احتیاج به فرآیند‌های گوناگون و پیچیده‌ای دارند. همچنین سایت‌های فروشگاهی بیچارگی به سبک طراحی خاصی را دارند لغایت کاربران خود را به سمت خرید محصول هدایت کنند.


این شغل در وردپرس از طریق انتخاب یک پوسته فروشگاهی و افزونه‌ای مانند ووکامرس به طور کامل قابل پیاده سازی می‌باشد. فرقی نمی‌کند که بخواهید محصولات دیجیتال و یا محصولات فیزکی را بفروشید، هرآنچه که شما از یک فروشگاه ساز حرفه‌ای را بخواهید، می‌توانید با نصب افزونه‌های باره نظر بر روی وردپرس داشته باشید.


سایت‌هایی با عضویت پولی


وردپرس را می‌توان احد از بهترین گزینه‌ها برای تاسیس این مورد دانست. کافیست که یک پوسته پسندیده و افزونه مرتبط نصب کنید تا سیستم عضویت پولی را در سایت خود پیاده سازی کنید. بدین روش کاربران برای تماشا درونمایه و یا دریافت محصولات دیجیتال باید حق اشتراک که مشخص کرده‌اید را پرداخت کنند.


پشتیبانی از سطوح کاربری گوناگون همانند مدیریت، نویسنده، ویرایشگر، مشارکت کننده و عضو این امکان را آماده می‌سازد لغایت دسترسی‌های کاربران را به طور بهتری مدیریت کنید. البته امکان اضافه کردن سطوح کاربری دیگر با دسترسی‌های سفارشی از طریق افزونه‌ها وجود دارد.


به طور خلاصه، کم و بیش هر نوع وب سایتی را میتوان با وردپرس راه اندازی کرد:


وب سایت فروشگاهی

سایت‌های بلاگ

سایت‌های ویدویی

سایت‌های رزرواسیون و فروش بلیط

سایت‌های دیکشنری

سایت‌های تبلیغاتی

سایت‌های خبری و تفریحی

سایت‌های دانلود

تالارهای تبادل نظر و شبکه اجتماعی

سایت‌های تعلیم آنلاین

سایت‌های پرسش و پاسخ

ایجاد دانشنامه آنلاین

و …

 


۳- سئو فوق العاده وردپرس



گوگل و تمام موتورهای جستجوگر سایر از یکسری پارامترهای از قبل تعیین شده برای رتبه دهی به وب سایت‌ها و نمایش در نتایج جستجوها استفاده می‌کنند. پس هر چقدر پارامترهای اکثریت رعایت شود رتبه بهتری در نتایج جستجوها خواهید داشت.


وردپرس از همان سررسید شروع به کار، توجه خاصی به این سوژه داشته و تمام آنچه را که یک سیستم مدیریت درونمایه در زمینه سئو دربایستن دارد را در خویش جای دیتا است. البته با نصب افزونه‌های بهینه سازی و سئو مشابه Yoast SEO این ویژگی بسیار قدرتمندتر خواهد شد و به عنوان مدیر سایت کنترل بهتری بر روی سئو خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.